Hosszú évek után megszűnhet az az állapot, hogy táblák tiltják a kerékpározást a Dunakanyar körúton.
A Bringa Zóna tegnap posztolta ki, hogy:
Hivatalosan is megrendelte a Szentendrei Önkormányzat azt a forgalomtechnikai tervet, aminek az elfogadása után legálisan is kerékpározhatóvá válik a 11-es út szentendrei belterületi szakasza. A napokban már látható volt, hogy geodéták szorgosan dolgoznak, felmérik az utat a tervek előkészítéséhez.
Januárban tárgyalt egymással a Magyar Közút és az Önkormányzat, a tilalmat jelen állás szerint már tavasszal feloldhatják. Ha a tervek elkészültek és el is fogadják azt, sokak számára lehet vonzóbb a kerékpáros közlekedés: könnyebben lehet majd eljutni biciklivel például Izbégre, vagy akár a Skanzen irányába is.
A KRESZ szabályai szerint itt még nem lehet biciklire pattanni. Ez változhat meg hamarosan.
Fotó: Kerékagy blog/Karlovitz Kristóf
Nem mindenki ért azonban egyet a fejlesztéssel: a Bringa Zóna Facebook-oldalán többen is aggódnak, hogy a jelentős átmenő forgalom miatt veszélyes lesz a 11-es szentendrei szakaszán – kvázi az autók között – tekerni. Az egyik hozzászóló például azt írta:
A Dunakanyar közlekedési morálja katasztrofális. Amikor a BMW-sek és Audi-sok százötven km-rel húznak el a kocsim mellett, akkor egyértelmű, hogy a kerékpárások életveszélyes helyzetbe fognak kerülni. Ez nem megoldás, én is kerékpározom Szentendrén is, a jelenlegi kerékpárút számomra megfelel.
Egy másik kommentelő is hasonlóan látja a helyzetet:
Sokkal több baleset lesz, lassúbb haladás. Miért jó beszívni a sok kipufogó gázt,mikor egy kis kerülővel lehetne a Duna parton is közlekedni? Sok helyen nincs gyalogos járda, babakocsival nem is lehet közlekedni a városban, de ennek nincs lobbyja, nem olyan divatos, mint a drága szuper kerékpárok fitogtatása.
Az alapvetően a kerékpározást népszerűsítő és a fejlesztéseket is segítő Bringa Zóna közösség másként vélekedik:
Több évtizedes Nyugat-európai tapasztalatok igazolják, hogy a helyes megoldás a kerékpárosok integrálása a közúti forgalomba. Minél több kerékpáros lesz a 11-es úton, annál többen fogják helyi közlekedésre az autó helyett a kerékpárt választani.
Közel két évvel ezelőtt írtunk róla, hogy a civilek által indított "Engedélyezzék a kerékpározást Szentendrén" mozgalom benyújtott egy petíciót, amelyben a szentendrei kerékpáros közlekedés anomáliáira, így a 11-esen fennálló, sokak szerint abszurd helyzetre kívánták felhívni a figyelmet. Sikeres volt a megmozdulás, az aláírásgyűjtő ívet akkor mintegy 2500-an írták alá. Végül előterjesztés született az ügyben, amit hamarosan el is fogadott a képviselő-testület.