Az M0-s körgyűrű és az autópályák bevezető szakaszainak fizetőssé tételétől hangos tegnap óta a sajtó. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztálya szerdán erősítette meg a Nol.hu értesülését az MTI-nek, miszerint a kormány 2015 januárjától megszüntetné az M0-s autópálya általános díjmentességét.
Nem is kellett sokat várni, Budaörs polgármestere már aznap tiltakozását fejezte ki a díj bevezetésével kapcsolatban. Az MTI-hez eljuttatott közleményében kifejtette, hogy az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok „tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre.
Nemcsak Budaörs első embere, hanem Bús Balázs Óbuda, Wintermantel Zsolt Újpest és Pokorni Zoltán a 12. kerület polgármestere, de Dunakeszi és Gyál városvezetői is elfogadhatatlannak tartják az ötletet.
Bordó színnel láthatóak azok az útszakaszok, melyek használatáért január 1-től már fizetni kell.
Forrás: portfolio.hu
A Dunakanyarban élőkre is hatással lesz a körgyűrű fizetőssé tétele, ugyanis
a Szentendrei út és az M3-as autópálya közötti rövid szakasz, ezáltal a Megyeri híd is a fizetős szakaszok között szerepel.
Így például aki Szentendréről a fővárosba jár be dolgozni, köteles lesz januártól erre a rövid szakaszra is megvenni az autópálya-matricát.
A Társaság az Élhető Szentendréért Egyesület a mai nap folyamán kiadott sajtóközleményében tiltakozik a lépés ellen, és felkéri a kormányt, hogy vonja vissza a javaslatot.
Nyomatékosan kérjük, hogy a kormányzat bölcs döntéssel álljon el az ésszerűtlen és kivitelezhetetlen ötletétől és ne akadályozza a környéken élők szabad bejutását a fővárosba egy újabb teher, egy újabb adó kivetésével.
Verseghi-Nagy Miklós polgármester egyelőre csak visszafogottan reagált a hírre, ugyanakkor Facebook-bejegyzésében hangsúlyozta
A Dunakanyar kapujaként elemi érdekünk, hogy a Szentendréről és a Dunakanyarból több ezer Budapestre ingázó munkavállaló a leggyorsabban és a lehető legolcsóbban bejusson nap mint nap.
Hozzátette, ha a Megyeri híd fizetőssé válna, elveszne majdnem minden előnye, és elviselhetetlen forgalmi terhet róna főként a 3. kerületi úthálózatra.
A tervezet egyetlen pozitívuma, hogy a jövő évtől egy-egy megye díjköteles útjait újfajta, e-matricákkal is használhatják az autósok. Az új éves matrica ára megyénként 5 ezer forint lesz. Ez azt jelenti, hogy akik napi szinten ingáznak az agglomeráció, a közeli kisvárosok és a főváros között, évente egy ötrezesért használhatják majd az eddigi ingyenes szakaszokat. Ez egy hónapra lebontva kb. 400 forintot jelentene.
Több ellenzéki párt, így az Együtt és a Jobbik is tiltakozó akciókat helyezett kilátásba. Szigetvári Viktor a Hír TV-nek elmondta, az Együtt önkormányzati képviselői Szentendrén, Óbudán, Újpesten, Budaörsön, Csepelen, Mátyásföldön és még sokfelé tiltakozó akciókat fognak végrehajtani a reggeli és az esti órákban.
forrás: MTI, Index, MNO, tesz2000.hu