Civil közbenjárással indítanak éjjel buszokat a Dunakanyarba júniustól, a városvezetés szerint viszont ezt ők lobbizták ki.
Több éves egyeztetés után eredményre vezetett a szentendrei városvezetés kitartó lobbizása az éjszakai buszjáratokért
– ezt állítja Szentendre önkormányzati oldala. Az igazság ezzel szemben az, hogy a város ugyan 2011-ben kezdeményezte a buszjáratot és azóta is többször folytatott tárgyalásokat a Volánbusszal, kézzelfogható eredményre végül nem jutottak. (Az ötlet említés szintjén, egy mondatban a 2011-es Szentendre Város Ifjúsági Koncepciójának 25. oldalán is szerepel.)
Idén februárban civil kezdeményezésre ismét felmerült ennek igénye. Az ötletet egy 24 éves leányfalusi fiatal, Adorján Botond karolta fel. A Danubia Televízió beszámolója szerint először a Volánbusz-nál érdeklődött, majd a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz írt levelet. Onnan azt a tájékoztatást kapta, hogy ha van egy valós közösségi igény, akkor felveszik a kapcsolatot a Volánbusz Zrt-vel és megszervezik a járatot. Adorján Botond ezután a közösségi médián keresztül egy kérdőívvel fordult a környéken lakók felé, melyet már az első két hétben közel 1400-an kitöltöttek.
Fotó: VOLÁNBUSZ Zrt / Facebook
A következőkben hivatalos levélben kereste meg az érintett polgármestereket. Először Szentendre polgármestere támogatta a javaslatot, Leányfalu vezetése pedig személyes segítséggel is az ügy mellé állt. Adorján András alpolgármester ezután felvette a kapcsolatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedéspolitikáért Felelős Államtitkárságával, majd az egyeztetést követően átadta a kitöltött a kérdőíveket, valamint a polgármesterek írásbeli támogatását.
A megbeszélés után három héten belül a Volánbusz már meg is küldte az érintett települések vezetőinek az értesítést az éjszakai járat indításáról, amely az éjjeli háromnegyed egyes budapesti buszhoz csatlakozva, 1 óra 20 perckor indul majd Szentendréről - közölte Leányfalu alpolgármestere.
Adorján Botond a Danubia Televíziónak kiemelte: a járat elindítása csupán a kezdeti lépés, hiszen csak akkor fogják hosszú távon működtetni az éjszakai buszt, ha sokan igénybe veszik, és megfelelő lesz a kihasználtsága.
Ahogy a Danubia Televízió riportjában is elhangzik, egy legalább 20 éves igényről van szó, ami a járat júniusi elindításával megvalósul, segítve ezzel a Dunakanyarban élők, dolgozók, szórakozásból hazatérők éjszakai közlekedését.
Túlzás lenne az állítani, hogy kizárólag lakossági javaslat alapján döntött a járat elindítása mellett a Volánbusz. Ugyanolyan fontos szerepe volt ebben a civil kezdeményezésnek, mint a térség önkormányzatainak, így a Szentendrei városvezetésnek is.
A szentendre.hu beszámolójából azonban valamiért teljesen kihagyták azt, hogy végeredményben az elmúlt hónapok határozott, kitartó munkájának köszönhető az, hogy június 16-án elindulhat az éjszakai buszjárat.
A civil kezdeményezés nyomán ugyanis mintegy négy hónap alatt sikerült elérni azt, amit a Dunakanyar települései a rendszerváltás óta, egy 25 ezres lakosú város vezetése pedig 6 év alatt nem tudott végigvinni.
Az éjszakai járat az alábbi menetrend szerint fog közlekedni: