Szentendrei Körkép+

booked.net

  • KRÓNIKA
  • MI ÉPÜL?
  • VÁROSHÁZ TÉR 3.
  • CIVIL
  • KULTURMIX
  • 11-ES ÚT
  • MEGÚJUL A HÉV-VÉGÁLLOMÁS
Hírek
Szentendrei Körkép+ www.endreikorkep.blog.hu facebook.com/SzentendreiKorkep
Parlagfű, hepehupa, kátyúk - Így fest a város bringaútügyben

Parlagfű, hepehupa, kátyúk - Így fest a város bringaútügyben

Szentendrei Körkép+ 2013. augusztus 21. 15:49

Aki Szentendrén lakik és gyakran pattan kétkerekűjére, vagy csak rendszeresen bringázik a Dunakanyarban, bizonyára észrevette már, hogy milyen állapotok uralkodnak a városban lévő kerékpárutak többségén.

A 26 ezer lakosú Szentendrén ugyan az elmúlt években egyre több lett a biciklis, a bringautak fejlesztésére, új útvonalak kiépítésére szinte egyáltalán nem került sor. És akkor még nem beszéltünk a meglévő bicikliutak állapotáról és azok közvetlen környezetéről.

Jelen írásunkban az Eurovelo 6 kerékpárutat vesszük szemügyre Szentendre Városkaputól egészen a Határcsárdáig.

300px-Szentendre.kerekparut.jpg

illusztráció: Wikipedia

Városkaputól a Postás strandig

Szentendrét észak-déli irányban az egész Európán áthaladó Eurovelo 6 jelzésű kerékpárút szeli át. A város déli határától a Postás strandig tartó szakaszt 2007-ben adták át. A hat éve megnyitott út minősége viszonylag jó állapotban van, a felfestett jelek ugyan az évek alatt helyenként eléggé lekoptak. Ezzel szemben az út mentén lévő zöldterület többnyire elhanyagolt képet mutat, úgy tűnik senkihez sem tartozik. A nyári időszak legnagyobb részében, amerre a szem ellát, derékig érő gyomok szegélyezik a töltésen haladó bringautat.

Önmagában ez nem lenne akkora probléma, az utolsó nyári hónap beköszöntével azonban elkezdődik a parlagfűszezon, a hatalmasra megnőtt gyomok között pedig egyebek mellett igen fejlett parlagfűbokrok törnek elő. Nem lehet elégszer elmondani, hogy hazánkban csak a parlagfűre 2 millió ember allergiás. Ezért is érthetetlen, hogy miért nem fordítanak nagyobb figyelmet az ilyen területek kaszálására. A gondozatlan töltést helyenként tovább 'díszítik' a levágott, majd az út szélén hagyott gallyak, nagyobb ágak, szakaszonként elfoglalva ezzel a bringaút egyik sávját.

Néhány fotó, mely megpróbálja érzékeltetni a jelenlegi állapotokat. A képek önmagukért beszélnek.

A felvételek augusztus 12-én készültek

A Postás strandtól a Révkikötőig

Ha kerékpáron utazunk, a Postás strand után északi irányba haladva jelenleg nincs kiépített bicikliút egészen a Rév kikötőig, így a bringások kénytelenek az autók között tekerni. A gátprojekt jelenleg is zajlik, melynek keretében új út létesül a Dunakorzón található gát Duna felőli oldalán a Bükkös-patak és a Rév utca között. Reméljük jól funkcionál majd az új helyen kialakított kerékpárút.

Kép 3.png

illusztráció: Google Earth

A Révkikötőtől a Határcsárdáig

Tovább haladva Visegrád felé alapjában véve jó állapotú kerékpárúton lehet tekerni a Yacht-kikötőtől egészen a Sztelin-patakig (Dunakanyar sétány, Várkonyi Zoltán utca magassága). Ami ezután következik az méltatlan mind a városhoz, mind pedig az arra járó kerékpárosokhoz. A Sztelin-patak és Határcsárda közötti szakasz is árvízi területen épült, minden jelentősebb árhullám idején víz alá kerül. Idén júniusban minden idők legnagyobb árhulláma vonult le a Dunán, nem kímélve az utat sem.

A szóban forgó útszakasz az elmúlt három évben vált kritikussá. Kátyú kátyú hátán, kerékpárral helyenként szinte lehetetlenség kikerülni a lyukakat. Az út végig hepehupás, sok helyen töredezett az aszfalt, röviden szólva: sorsára hagyták. Országúti kerékpárral kifejezetten nem ajánlott itt menni. A minősíthetetlen út miatt egyre többen merészkednek ki a 11-es főútra, ami korántsem veszélytelen, hiszen a kétszer egy sávon zajló autóforgalom ezen a szakaszon meglehetősen nagy, sok autós egyáltalán nem figyel az út szélén tekerő biciklisekre. A környéken élők mellett sok turista fordul meg itt kerékpárral főleg a nyári időszakban, a karbantartás hiánya azonban nem csak a rendszeresen erre bringázókat, hanem a külföldről ideérkező túrázókat is elriaszthatja.

Az alábbi fotók még idén tavasszal, az árvíz előtt készültek. Jól szemléltetik, hogy a problémás szakaszon mivel kell szembesülnie az arra járó biciklisnek.

A fenti képek is azt bizonyítják, hogy a szentendrei kerékpárutak és azok közvetlen környezetének karbantartása helyenként még a minimálisan elvárható szintet sem éri el. A pénz mellett valószínűleg a szándék is hiányzik ahhoz, hogy a jelenlegi infrastruktúra állapotát javítsák vagy legalább szinten tartsák. Pedig ideje lenne elgondolkodni rajta, hogy merre tovább.

A kerékpár mint közlekedési forma az elmúlt néhány év alatt egyre népszerűbbé vált hazánkban és Európa-szerte egyaránt. A városokban egyre többen mennek munkába, vagy iskolába biciklivel, a fővárosban sorra jelölik ki az új kerékpárutakat, és a karbantartásra is egyre nagyobb figyelmet fordítanak.

A kerékpáros közlekedés fejlesztésének az elsők között kellene lennie, Szentendrén jelenleg ez nincs így. Pedig a Dunakanyarban is bőven lenne igény a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére. Itt ezen az oldalon csupán annyit tehetünk, hogy felhívjuk a városvezetés figyelmét a mostani állapotra, mert a közeljövőben ezzel is kezdeni kell majd valamit.

Szólj hozzá! közélet karbantartás kerékpárút parlagfű eurovelo 6 Tovább
Parlagfű, hepehupa, kátyúk - Így fest a város bringaútügyben Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása
  • Pénteken kezdődik az ArtKert összművészeti fesztivál Pénteken kezdődik az ArtKert összművészeti fesztivál
  • Megújulva várja a nyitást a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum Megújulva várja a nyitást a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum
  • BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV
  • Fürjes Balázs: Megújul és bővül a HÉV-hálózat Fürjes Balázs: Megújul és bővül a HÉV-hálózat

A bejegyzés trackback címe:

https://endreikorkep.blog.hu/api/trackback/id/tr146599387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook

FACEBOOK

Tovább a Facebook-ra

ÍRJON NEKÜNK!

Ha Önnek is van témaötlete, javaslata, vagy érdekes fotója, videója, melyről úgy gondolja, hogy érdemes lenne másokkal is megosztani, küldje el e-mailben a szentendreikorkepplusz@gmail.com címre.

ÚJ POSZT

  • Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása

  • Bemutatták a szentendrei HÉV-végállomás terveit

TOP 5

  1. Most jön az igazi őrültek háza a budakalászi körforgalomnál 2017. május 14. 12:04Hatalmas dugókra lehet számítani május 16-tól, mivel az átépítés miatt megszűnik az M0-ásra vezető gyorsító sáv.
  2. Terrorizmusért elítélt férfi működtet gyros-büfét Szentendrén 2018. január 12. 09:32Cége jelentős adótartozást halmozott fel, a NAV nyomozást indított.
  3. Folyik a semmibe a több mint nyolc éve talált szentendrei termálvíz 2019. február 21. 07:36Még Dietz Ferenc polgármestersége idején bukkantak az 55 fokos vízre a Pap-sziget közelében.
  4. Holnap adják át a budakalászi körforgalmat 2017. június 08. 12:44Péntektől véget érhet az elmúlt hónapok, évek kínszenvedése a folyamatos dugók miatt.
  5. Turbó-körforgalom és zöldhullám: közlekedésfejlesztések a láthatáron 2015. október 22. 19:17Szentendrét érintő fontos közlekedés-fejlesztési kérdésekben egyeztetett a városvezetés a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakembereivel. Hamarosan megoldódhat a zöldhullám kérdése is a 11-es főút városi...

IDŐJÁRÁS

 

forrás: Időkép.hu

PEMETE - Pest megye településtörténetéből

Nincs megjeleníthető elem

CÍMKÉK

11-es főút (40) agglomeráció (9) átadó (6) baleset (9) belváros (6) bkk (28) bkv (7) budakalász (11) budapest (17) civil (28) dmrv (9) dmrv zrt. (7) dumtsa korzó (10) duna (9) duna-part (6) dunakanyar (22) dunakorzó (29) ellenzék (10) építészet (9) eurovelo 6 (12) fejlesztések (137) felújítás (16) ferenczy múzeum (14) ferenczy múzeumi centrum (11) fesztivál (25) fidesz (6) fidesz szentendre (7) fontos (6) fülöp zsolt (13) H5-ös hév (33) havazás (7) hév (15) hév-végállomás (9) időjárás (16) innováció (7) ister napok (6) jegyvásárlás (7) jobbik (6) karbantartás (11) katasztrófavédelem (16) kék hírek (6) képviselő-testület (6) képzőművészet (7) kerékpáros híd (7) kerékpáros nyom (7) kerékpárút (12) kiállítás (34) koncert (13) körforgalom (9) kormány (9) koronavírus (24) közélet (386) közlekedés (86) közlemény (7) kultúra (127) lakossági fórum (6) m0 (10) magyar közút (12) mank (13) mank galéria (10) máv-hév zrt. (21) nyár (13) nyílt levél (7) omsz (6) önkormányzat (117) önkormányzati választás 2014 (7) önkormányzati választás 2019 (10) p+r parkoló (8) pályázat (9) párbeszéd szentendréért (7) polgármester (16) postás strand (14) pótlóbusz (7) program (101) rendőrség (17) révész máriusz (6) skanzen (36) solar decathlon europe 2019 (6) sport (10) szabadtéri néprajzi múzeum (10) szentendre (510) szentendrei hév (10) szentendrei kulturális központ (15) szentendrei régi művésztelep (7) szentendre éjjel-nappal nyitva (11) szilveszter (8) szúnyoggyérítés (7) támogatás (7) tarlós istván (6) társaság az élhető szentendréért (6) tél (10) testületi ülés (8) tesz (28) tiltakozás (6) török balázs (6) tüntetés (8) turizmus (13) tűz (10) útépítés (6) útfelújítás (10) v-8 (8) választás 2018 (12) városháza (15) városi szolgáltató (6) verseghi (12) verseghi-nagy miklós (34) volánbusz (17) Címkefelhő

ARCHÍV

  • 2022 február (1)
  • 2021 december (1)
  • 2021 augusztus (2)
  • 2021 április (4)
  • 2021 március (2)
  • 2021 február (1)
  • 2020 december (2)
  • 2020 november (2)
  • 2020 október (3)
  • 2020 szeptember (9)
  • 2020 augusztus (12)
  • 2020 július (9)
  • Tovább...

RSS

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
XML

hirfelhasznalo_mti.png

© 2013–2022    Szentendrei Körkép+    Minden jog fenntartva.
Kapcsolat:  Facebook  |  Email

süti beállítások módosítása
Dashboard
Mobil