Szentendrei Körkép+

booked.net

  • KRÓNIKA
  • MI ÉPÜL?
  • VÁROSHÁZ TÉR 3.
  • CIVIL
  • KULTURMIX
  • 11-ES ÚT
  • MEGÚJUL A HÉV-VÉGÁLLOMÁS
Hírek
Szentendrei Körkép+ www.endreikorkep.blog.hu facebook.com/SzentendreiKorkep
BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

Akár 100 km/órával is mehetnek majd az új szerelvények
Szentendrei Körkép+ 2020. december 29. 13:25

A HÉV menetideje Szentendre és a Batthyány tér között akár 6 perccel is csökkenhet, a járatok 4-5 percenként követhetik egymást, és a vonalon gyorsított járatok is közlekedhetnek majd.

Szebbek, jobbak, gyorsabbak lesznek az új budapesti HÉV-ek: a csepeli, a ráckevei és a szentendrei vonal fejlesztése Budapesten ma a legnagyobb közlekedési adósság és egyúttal a legfontosabb közlekedési beruházás, amelynek jelenleg az első, tervezési szakasza indult el – írja a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) közleményében.

A központ hangsúlyozta,

a fejlesztésnek köszönhetően gyorsabban közlekedhetnek majd a HÉV-ek a három érintett vonalon, így a sebességük egyes elővárosi szakaszokon akár az óránkénti 100 kilométert is elérheti majd. Megújul a pálya és az állomások, valamint új, akadálymentes, klimatizált kocsik is érkeznek majd.

A gyorsabb és kényelmesebb szolgáltatásnak és a déli HÉV-vonalak Kálvin térig történő meghosszabbításának köszönhetően a ráckevei vonal utasforgalma több mint kétszeresére nőhet, ugyanakkor az utasok száma jelentősen növekedhet a másik két vonalon is – fejtette ki a BFK. A tervezés alatt folyamatosan egyeztetnek az érintett kerületek és települések önkormányzataival.

Budapest közlekedésének legnagyobb kihívása, hogy az elővárosokból és a külső kerületekből naponta egymillióan jönnek autóval Budapest belső részeibe, amire a versenyképes közösségi közlekedés, sok P+R parkoló és a hiányzó peremhidak, körúti elemek megépítése a megoldás – írták.

A most induló HÉV-fejlesztéssel a kormány újabb jelentős lépést tesz Budapest közösségi közlekedésének fejlesztése érdekében – idézi a BFK Fürjes Balázst, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárt.

Közölték, a fejlesztés első ütemében a HÉV-ek a Közvágóhídnál a föld alá süllyednek, és egy Boráros téri megállóval érik majd el a Kálvin téri állomást. Ezáltal a Duna-parti sávról eltűnhet a HÉV-vágány és egy összefüggő, új zöld sétány jöhet létre – tették hozzá.

A szentendrei (H5-ös) vonalon modern, akadálymentesített megállókat, Békásmegyertől Szentendréig teljesen felújított vasúti pályát terveznek, aminek köszönhetően lehetőség nyílik a sebességkorlátozások megszüntetésére és a szerelvények sebességének növelésére is. A HÉV menetideje Szentendre és a Batthyány tér között akár 6 perccel is csökken majd, a járatok 4-5 percenként követhetik egymást, és vonalon gyorsított járatok is közlekedhetnek majd

– fűzték hozzá.

A ráckevei (H6-os ) és a csepeli (H7-es) HÉV vonalán ugyancsak teljes felújítás várható, akadálymentesítik a megállókat, megújítják az utastájékoztatást, rendezik az állomások környezetét és megszüntetik a sebességkorlátozásokat.

A fejlesztések eredményeképp mind a Dél-Pesten, mind a Csepel-szigeti és dél-pesti agglomerációs településeken élők számára jelentősen javul a települések közötti közlekedés, a főváros belső kerületeinek elérése, és a közösségi közlekedés versenyképes alternatívát kínál majd az egyéni közlekedéssel szemben. A menetidő a ráckevei és a csepeli vonalon csökken majd: Ráckevéről 30 perccel, Csepelről 7 perccel rövidebb idő alatt lehet majd a Kálvin térre jutni.

A BFK kitért arra is, hogy a fejlesztés keretében lecserélik a 44 éves átlagéletkorú, mára már teljesen elöregedett HÉV-kocsikat is.

Az újak akár 100 kilométer/órás sebességgel is közlekedhetnek majd, 700 utast szállíthatnak, lesz bennük legalább 4 kerekesszékes ülőhely, és alkalmasak lesznek kerékpárszállításra is. Az új járműveknek egyterű, teljes hosszában átjárható, tágas belső terük lesz.

A MÁV-HÉV Zrt. lebonyolításában zajló 42, opcionálisan pedig további 12 jármű beszerzési tenderre két vezető nemzetközi járműgyártó jelentkezett, a francia Alstom és a svájci Stadler – közölték.

124377018_3409555379113544_4568911588614855498_o.jpg

Új HÉV-szerelvények is érkeznek. A fotó a Budapest Fejlesztési Központ látványterve, a végleges jármű nem ezzel megegyező kinézetű lesz.

A központ emlékeztetett, a projekt műszaki tartalmát a fővárosi önkormányzat bevonásával alakították ki a 2018-as kormánydöntés időszakában, és a beruházást támogatásáról biztosította a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa idén februárban.

A projekthez nyújtott összes vissza nem térítendő támogatás 13,7 milliárd forint, a beruházás a BFK és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciuma által, az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alapok és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával, a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

A ráckevei HÉV külső szakaszán a kiviteli tervek 2022 második felére lesznek készen, a Kálvin térig tartó alagúti szakasz tervezése pedig 2023 első félévében zárul.

Az 5-ös metró megvalósíthatósági tanulmánya és az ehhez kapcsolódó költség-haszon-elemzés 2022 végére áll majd rendelkezésre, a szentendrei HÉV-vonal tervei pedig 2022 végére készülnek el

– közölték.

A kivitelezés a 2021 és 2027 közötti európai uniós források rendelkezésre állásának függvényében indulhat el. A kormány döntött arról, hogy ha elégséges uniós forrás áll rendelkezésre, a projektet az előttünk álló uniós fejlesztési időszakban meg kívánja valósítani.

MTI

Szólj hozzá! közlekedés fejlesztések hév szentendre szentendrei hév 5-ös metró járműcsere bfk Tovább
BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Pénteken kezdődik az ArtKert összművészeti fesztivál Pénteken kezdődik az ArtKert összművészeti fesztivál
  • Szombattól ismét lehet Dunakanyar és MAHART napijegyet venni Szombattól ismét lehet Dunakanyar és MAHART napijegyet venni
  • Több százmilliós kárt okozott a Sparnak a szentendrei áruháztűz Több százmilliós kárt okozott a Sparnak a szentendrei áruháztűz
  • Elhunyt Gróz János, a Szentendrei NKE vezetőedzője Elhunyt Gróz János, a Szentendrei NKE vezetőedzője
  • Barcsay 120 címmel nyílt kiállítás a Ferenczy Múzeumban Barcsay 120 címmel nyílt kiállítás a Ferenczy Múzeumban

A bejegyzés trackback címe:

https://endreikorkep.blog.hu/api/trackback/id/tr1016362560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook

FACEBOOK

Tovább a Facebook-ra

ÍRJON NEKÜNK!

Ha Önnek is van témaötlete, javaslata, vagy érdekes fotója, videója, melyről úgy gondolja, hogy érdemes lenne másokkal is megosztani, küldje el e-mailben a szentendreikorkepplusz@gmail.com címre.

ÚJ POSZT

  • Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása

  • Bemutatták a szentendrei HÉV-végállomás terveit

TOP 5

  1. Most jön az igazi őrültek háza a budakalászi körforgalomnál 2017. május 14. 12:04Hatalmas dugókra lehet számítani május 16-tól, mivel az átépítés miatt megszűnik az M0-ásra vezető gyorsító sáv.
  2. Terrorizmusért elítélt férfi működtet gyros-büfét Szentendrén 2018. január 12. 09:32Cége jelentős adótartozást halmozott fel, a NAV nyomozást indított.
  3. Folyik a semmibe a több mint nyolc éve talált szentendrei termálvíz 2019. február 21. 07:36Még Dietz Ferenc polgármestersége idején bukkantak az 55 fokos vízre a Pap-sziget közelében.
  4. Holnap adják át a budakalászi körforgalmat 2017. június 08. 12:44Péntektől véget érhet az elmúlt hónapok, évek kínszenvedése a folyamatos dugók miatt.
  5. Turbó-körforgalom és zöldhullám: közlekedésfejlesztések a láthatáron 2015. október 22. 19:17Szentendrét érintő fontos közlekedés-fejlesztési kérdésekben egyeztetett a városvezetés a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakembereivel. Hamarosan megoldódhat a zöldhullám kérdése is a 11-es főút városi...

IDŐJÁRÁS

 

forrás: Időkép.hu

PEMETE - Pest megye településtörténetéből

Nincs megjeleníthető elem

CÍMKÉK

11-es főút (40) agglomeráció (9) átadó (6) baleset (9) belváros (6) bkk (28) bkv (7) budakalász (11) budapest (17) civil (28) dmrv (9) dmrv zrt. (7) dumtsa korzó (10) duna (9) duna-part (6) dunakanyar (22) dunakorzó (29) ellenzék (10) építészet (9) eurovelo 6 (12) fejlesztések (137) felújítás (16) ferenczy múzeum (14) ferenczy múzeumi centrum (11) fesztivál (25) fidesz (6) fidesz szentendre (7) fontos (6) fülöp zsolt (13) H5-ös hév (33) havazás (7) hév (15) hév-végállomás (9) időjárás (16) innováció (7) ister napok (6) jegyvásárlás (7) jobbik (6) karbantartás (11) katasztrófavédelem (16) kék hírek (6) képviselő-testület (6) képzőművészet (7) kerékpáros híd (7) kerékpáros nyom (7) kerékpárút (12) kiállítás (34) koncert (13) körforgalom (9) kormány (9) koronavírus (24) közélet (386) közlekedés (86) közlemény (7) kultúra (127) lakossági fórum (6) m0 (10) magyar közút (12) mank (13) mank galéria (10) máv-hév zrt. (21) nyár (13) nyílt levél (7) omsz (6) önkormányzat (117) önkormányzati választás 2014 (7) önkormányzati választás 2019 (10) p+r parkoló (8) pályázat (9) párbeszéd szentendréért (7) polgármester (16) postás strand (14) pótlóbusz (7) program (101) rendőrség (17) révész máriusz (6) skanzen (36) solar decathlon europe 2019 (6) sport (10) szabadtéri néprajzi múzeum (10) szentendre (510) szentendrei hév (10) szentendrei kulturális központ (15) szentendrei régi művésztelep (7) szentendre éjjel-nappal nyitva (11) szilveszter (8) szúnyoggyérítés (7) támogatás (7) tarlós istván (6) társaság az élhető szentendréért (6) tél (10) testületi ülés (8) tesz (28) tiltakozás (6) török balázs (6) tüntetés (8) turizmus (13) tűz (10) útépítés (6) útfelújítás (10) v-8 (8) választás 2018 (12) városháza (15) városi szolgáltató (6) verseghi (12) verseghi-nagy miklós (34) volánbusz (17) Címkefelhő

ARCHÍV

  • 2022 február (1)
  • 2021 december (1)
  • 2021 augusztus (2)
  • 2021 április (4)
  • 2021 március (2)
  • 2021 február (1)
  • 2020 december (2)
  • 2020 november (2)
  • 2020 október (3)
  • 2020 szeptember (9)
  • 2020 augusztus (12)
  • 2020 július (9)
  • Tovább...

RSS

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
XML

hirfelhasznalo_mti.png

© 2013–2022    Szentendrei Körkép+    Minden jog fenntartva.
Kapcsolat:  Facebook  |  Email

süti beállítások módosítása
Dashboard