A budai fonódó villamoshálózat kiépítése miatt június közepétől augusztus 10-ig a szentendrei HÉV csak a Margit hídig jár majd - közölte a Budapesti Közlekedési Központ stratégiai, fejlesztési és beruházási divízióvezető-helyettese az InfoRádióban.
Horn Gergely a rádió kérdésére kiemelte, hogy a Batthyány téri, valamint a korábbi vágányzár alatt megsüllyedt Margit hídi födémet erősítik meg.
A fonódó villamos építése miatt lesz még egy hosszabb vágányzárunk nyáron. A tanítási időszak végétől - vagyis június közepétől - a Sziget fesztivál kezdetéig - augusztus 10-ig -szeretnénk ezt a munkát elvégezni
- közölte a divízióvezető-helyettes.
Ebben a körülbelül két hónapban Szentendre és Békásmegyer felől a Margit hídi állomásig közlekednek a vonatok. A Batthyány tér és a Margit híd között pótlóbusz közlekedik, ezenkívül a 17-es, 86-os, 160-as és 260-as buszokkal is el lehet jutni a Batthyány térig - mondta Horn Gergely.
Hozzátette: sűrű buszközlekedés lesz, de természetesen a felszíni közlekedési lehetőségek miatt ez egy lassabb eljutást biztosít. Ebben az időszakban ráadásul a 4-es és a 6-os villamos is már a teljes vonalon közlekedik majd.
Megerősítik a Batthyány téri végállomást
"A két hónapos időszakban a Batthyány téren és a Margit hídnál végzünk munkálatokat, illetve elkezdjük a vágányfelépítmény megvalósítását is a felszínen" - emelte ki a divízióvezető-helyettes.
Az alagútban megerősítést fogunk végezni. A Batthyány téri állomáson pedig az oszlopsort beépítjük a szélesebbik peronra. Ez azért szükséges, mert a széles állomáson úgy kell megerősíteni a födémet, hogy a fonódó villamos terhét biztonsággal elbírja majd - magyarázta Horn Gergely.
Már harmadjára kell lezárni az alagutat
A több mint 40 éves födémszerkezet felújítása során történtek váratlan események is, amelyek miatt szükség volt korábban nem tervezett beavatkozásokra is - részletezte a divízióvezető-helyettes. Áprilisban a Csalogány utca környékén az oszlopsorokon található gerendák némelyike a folyamatos beázások miatt annyira tönkrement, hogy összeomlott, ezért azonnal cserélni kellett őket. A problémát már korábban is ismertük, és a nyári vágányzár alatt szerettük volna cserélni őket, ám a természet közbeszólt, így korábban kellett cserélni őket - magyarázta Horn Gergely.
Fotó: VS.hu
A BKK cáfolja, hogy leállna a fonódó építése
A VS.hu pénteki cikkében azt állította: a szentendrei HÉV alagútja olyan rossz állapotban van, hogy a kivitelező omlásveszély miatt leállította a felszíni munkálatokat a Batthyány tér és a Margit híd közötti szakaszon.
A lap információi szerint "a többszöri betondarabhullás után a kivitelező most a tervezői nyilatkozatra vár, amely azt igazolja, hogy az alagút födémszerkezete alkalmas a terhelés elviselésére. Addig nem folytatják az építkezést, amíg a nyilatkozatot meg nem kapják".
A BKK közleményében cáfolta az építkezés leállását. Azt írták,
még bizonyos statikai számítások eredményére várnak az alagút állapotáról.
A BKK szerint a szükséges tervezői nyilatkozatot nem kapták meg az elvárt formában, részlegesen ezt a tervező már megtette, és az eddigi eredmények pozitívak.
forrás: InfoRádió, Origo