Városi logó- és szlogenpályázatot írt ki május közepén a szentendrei önkormányzat. A város arculatának megújításáról azután döntöttek, hogy az év elején kezdődött városi konzultáció során a lakosság részéről is felmerült ennek igénye.
Fotó: Croisi Europe
Egyedi, könnyen felismerhető, "trendi" pályaműveket várnak
A vizuális identitás az, amit egy város mind a belső, mind a külső érintettek felé megmutat magából. Az arculat, a logó, a színkészlet, a betűtípus, a szlogen és az online megjelenés mind egyazon gondolat szerint kell, hogy megépüljön, mert egyidejűleg kell reflektálniuk az itt élők igényeire és az ide látogatók elvárásaira. A 2015 elején indult Párbeszéd Szentendréért városi konzultáció során is hangsúlyos szerepet kapott a szentendrei arculat megújítására vonatkozó lakossági igény. Ennek jegyében Szentendre Város Önkormányzata pályázatot hirdet új városi logó és szlogen tervezésére.
A kiíró könnyen azonosítható, az aktuális trendeket tükröző, de
sablonoktól mentes pályamunkákat vár, olyan logó- és szlogenterveket, melyek egyedi módon tükrözik Szentendre különleges értékeit.
A nyár közepén lehet eredmény
Egy pályázó maximum 3 pályatervet nyújthat be. A pályázati feltételekről a mellékelt pályázati kiírások tájékoztatnak.
A pályázat nyerteseivel – a szakmai bíráló bizottság döntése alapján – Szentendre Város Önkormányzata felhasználási szerződést köt, az elnyert összeget a művek nyilvános megjelenéséért felhasználási díjként fizeti ki.
A pályázati anyag 2015. május 18-tól letölthető a szentendreihirek.hu honlapról.
A pályázati anyagot (lezárt borítékban) 2015. június 30. (kedd) 10:00 óráig beérkezően kell benyújtani Szentendre Város Önkormányzatához (2000 Városház tér 3.) „városi logó” ill. „városi szlogen” megjelöléssel.
A határidő után érkezett pályázatok nem kerülnek a bíráló bizottság elé.
A pályázat egy fordulós, a zsűri döntését legkésőbb 2015. július 15-ig hirdeti ki.
Nem cserélik le a város címerét
Verseghi-Nagy Miklós polgármester saját honlapján megjelent bejegyzésében így összegezte az új arculat kialakításának fontosságát:
Ha nem akarunk lemaradni a versenyben, ha nem akarunk észrevétlenek maradni, és eltűnni a Dunakanyar települései között, akkor hozzá kell fognunk a Szentendre márka „újjáépítéséhez”.
Határozott és jövőbe mutató identitást kell adnunk a városnak, aminek egyik legfontosabb alapeleme a település vizuális, arculati megjelenítése.
Kihangsúlyozza, hogy nem új városcímert szeretne a város. "A mostani a miénk, közel áll hozzánk és nem akarunk tőle megválni. Számos példa van arra, hogy jól megfér egymás mellet egy modern városlogó és a hagyományokat előtérbe helyező címer" - tette hozzá honlapján a polgármester.
forrás: Önkományzati sajtóközlemény, verseghi.hu