Ha nem születik megállapodás a BKV-ról, a hévek a városhatárig fognak járni, a többit az állam fizesse ki az agglomerációnak, ha akarja - fogalmazott Tarlós István.
Több tízezer ember mindennapját érintheti, ha az agglomerációban leáll a HÉV-közlekedés.
Fotó: Várkapu.info
A főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján hangsúlyozta:
Ez nem zsarolás, de be kell látnia mindenkinek, hogy csak annyi szolgáltatás rendelhető meg, amennyire fedezet van.
Tarlós István közölte, a Miniszterelnökséget vezető Lázár János által csütörtökön bejelentett, a BKV finanszírozására szánt 24 milliárd forintból hétfőig egy 22 milliárd forintos első részlet érkezik meg. A főpolgármester ezt "kis szépséghibának" nevezte, de kiemelte, bízik a hosszú távú megállapodásban.
Ehhez az államnak finanszíroznia kellene a BKV nem kötelezően vállalt feladataiból eredő, évente összesen mintegy 31 milliárd forintos kiadásait, amelyek az agglomerációs közlekedés biztosításából, valamint az állam által adott díjkedvezményekből erednek.
Tarlós István a HÉV-vonalak városhatárnál való megállításával kapcsolatban épp a szentendrei HÉV-et hozta fel példának.
Bízom benne, hogy megoldás születik. De ha nem, akkor biztosan várható ez esetben – és nem riogatni akarok senkit, mert ez holnapig nem történik meg –, hogy a hévek a városhatárig fognak járni, az állam fizesse ki a többit az agglomerációnak, ha akarja. Tehát például a szentendrei hév Békásmegyerig, és ugyanez a helyzet a többi három hévvel is. Hasonló lépés várható ebben az esetben az autóbuszok vonatkozásában is
- fogalmazott a főpolgármester.
Megállapodás egyelőre nincs. A legnagyobb problémát az agglomeráció kiszolgálása jelenti, amely ráadásul csak önként vállalt feladat a főpolgármester szerint, így ha nem lesz pénz, elsőként ezek a járatok szűnhetnek meg.
Tarlós István a sajtótájékoztatón hozzátette: szívesen átadja az államnak a BKV-t. Szerinte ugyanis sokan nem hiszik el, hogy a jelenlegi keretből nem lehet fenntartani a vállalatot.
Az agglomerációs járatok finanszírozása évek óta, időről időre visszatérő problémát jelent a főváros és a BKV számára, így nem egyszer felmerült már, hogy ki kellene szervezni a héveket. Két éve a főpolgármester meglebegtette, hogy Budapest az elővárosi buszjáratokkal együtt szívesen megválna a HÉV-vonalaktól is.
Forrás: MTI, Magyar Nemzet