Tegnap megkezdődtek a tárgyalások Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter és Tarlós István főpolgármester között a budapesti agglomerációs közlekedésről.
Fotó: MTI / Máthé Zoltán
A találkozó résztvevői csak annyit mondtak:
közeledtek az álláspontok, a tárgyalások hamarosan folytatódnak.
Tegnap informális megbeszélést tartottak az agglomerációs települések polgármesterei is. A Fővárosi Agglomerációs Önkormányzatok Társulásának ülését Pápai Mihály, Gyál polgármestere, hívta össze. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) úgy véli,
ha az állam kiveszi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kezéből az elővárosi szolgáltatást, akkor kormányzati pénzből „behozhatatlan előnybe hozzák majd” a főváros határától induló járatokat a BKV-sokkal szemben.
Szerintük ezzel felborulna az egységes közlekedés a fővárosban és az agglomerációban is.
A múlt csütörtöki Kormányinfón maga Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter jelentette be, hogy a HÉV-vonalakat is államosíthatják, így azokat akár a MÁV is üzemeltetheti a jövőben. Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója a Magyar Időknek adott interjúban viszont azt mondta: még semmilyen hivatalos értesítést nem kaptak arról, hogy a kezelésükbe kerülnének a HÉV-vonalak.
A Népszava információi szerint a szerdai kormányülés után ül ismét tárgyalóasztalhoz Seszták Miklós és Tarlós István. A lap azt írja: a jegyekkel kapcsolatban állítólag nincs vita, ahogy arról sem, hogy a HÉV-et a jövőben a MÁV működteti, a busz csatlakozásokról viszont nincs egyezség, az ezzel kapcsolatos javaslatokról a kormánynak kell szerdán dönteni.
Rendkívüli közgyűlés lesz csütörtökön
Tarlós István a tegnapi egyeztetés után ellenzéki indítványra összehívta csütörtökre a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülését. A kezdeményezők azt szeretnék, hogy a testület tárgyaljon a budapesti közösségi közlekedés idei finanszírozási kérdéseiről.
A budapest.hu oldalon közzétett meghívó szerint a napirendi pontok között szerepel továbbá a HÉV államosítási tervének, valamint a fővárosi alapszolgáltatások idei finanszírozási kérdéseinek a megtárgyalása. A január 6-i dátumozású kezdeményező indítványban a rendkívüli közgyűlés összehívását többek között azzal indokolták, hogy bizonytalanná vált a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés jövője.