Januártól négy Pest megyei kormányablakban kezdik meg működésüket NAV ügyfélszolgálati pontok.
Négy Pest megyei kormányablakban kezdik meg működésüket NAV ügyfélszolgálati pontok 2018 januárjától - jelentette be Szentendrén a Nemzetgazdasági Minisztérium adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkára. Tamásné Czinege Csilla elmondta, a Duna-parti város mellett immár Gyál, Pilisvörösvár és Szob kormányablakaiban is személyesen várják az adóhivatal munkatársai az ügyfeleket.
Míg 2017 elején az ország 117 pontját működtetett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálati irodát, addig 2018 januárjában már 181 helyszínen várják az ügyfeleket – emelte ki az adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkár. Emlékeztetett: 2017 július elseje óta immár 64 településen, a helyi kormányablakokban kialakított kirendeltségen fogadják személyesen az adózással kapcsolatos ügyeiket intézni kívánó állampolgárokat.
Tamásné Czinege Csilla elmondta, Pest megye 18 járásából így már tizenháromban működik kirendeltség, hiszen a szentendreivel együtt három további helyszínen kaptak lehetőséget ügyfélszolgálat működtetésére.
Úgy fogalmazott: tapasztalataik azt mutatják az elektronikus fejlesztések mellett továbbra is nagy szükség van a személyes ügyintézésre, hiszen sokan szívesebben intézik ügyeiket továbbra is ezen a módon. A kirendeltségeken minden adózással kapcsolatos kérdésben tájékoztatást adnak, átvesznek minden beadványt, emellett természetesen intézhetők az adóbevallási és a folyószámla ügyek, valamint a bejelentkezéssel, nyilvántartással és adatmódosításokkal kapcsolatos teendők is.
Fotó: kormanyhivatal.hu
Hadházy Sándor országgyűlési képviselő kijelentette, hogy az adó nélkülözhetetlen az államháztartás számára, hiszen az állam ebből a bevételből fejleszti többek között az egészségügyet, az oktatást, a közlekedést. Hadházy Sándor hangsúlyozta, az új NAV ügyfélszolgálati pontok nagy segítséget jelentenek a környéken élőknek a személyes ügyintézés során.
Tarnai Richárd, Pest megyei kormánymegbízott felidézte a közigazgatás területén 2010 óta végbement változásokat, amelyekkel – mint fogalmazott - fokozatosan visszaadták az állampolgároknak azokat a könnyítéseket és eredményeket, melyeket a korábbi rendszerben elvettek tőlük. Hozzátette: céljuk továbbra is az, hogy egyre könnyebb és egyszerűbb legyen a polgárok számára az ügyintézés, minél több problémájukat tudják egy helyen minél kényelmesebben megoldani. Kiemelte, a fejlesztések nem zárulnak le, folyamatosan figyelik az ügyfelek igényeit, és azoknak megfelelően fogják formálni a szolgáltatásokat.
A Pest megyei ügyfélpontokat az adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkár, Hadházy Sándor országgyűlési képviselő, Minya Mihály, a NAV Pest megyei Adó-és Vámigazgatóságnak igazgatója, valamint Tarnai Richárd kormánymegbízott közösen nyitotta meg jelképesen a Szentendrei Kormányablakban.
A szentendrei helyszín egyelőre heti négy nap lesz nyitva, azonban ez nem lezárt folyamat, az ügyfelek visszajelzései alapján fogják tovább fejleszteni, illetve bővíteni a szolgáltatást.