A Magyar Közút szerint megfelelően jártak el a kerékpáros nyom kialakításakor.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, nyílt levélben fordult egyebek mellett a Magyar Közúthoz és az Országos Rendőr-főkapitánysághoz a 11-es főút burkolati jeleinek átfestése ügyében egy szentendreiekből álló munkacsoport még tavaly ősszel. Az október 19-én kelt nyílt leveleket annak a petíciónak az oldalára is felrakták, melyet azután indítottak, hogy a főút szentendrei szakaszán szeptemberben újraszabályozták a forgalmi sávokat és kerékpáros nyomot alakítottak ki.
2017. november 23-án a rendőrségtől, december 29-én pedig a Magyar Közúttól is válasz érkezett, a hivatalos dokumentumokat a Szentendrei Körkép+ számára is eljuttatták a helyiek emailben.
Az Országos Rendőr-főkapitányság rövid levelében az áll: A közlekedési igazgatási feladatokkal összefüggő hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 382/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet a közúti jelzések, forgalomtechnikai elemek és elhelyezésük közlekedésbiztonsági szempontból való megfelelőségének vizsgálata kérdésében az egyes rendőri szerveket szakhatóságként jelöli ki.
A válaszlevél végén azonban közölték:
A 11-es főút kerékpáros nyomvonalának kialakításába az illetékes rendőri szervet szakhatóságként nem vonták be.
A Magyar Közút állítja: biztonságos a 11-es út
A közútkezelő már egy jóval bővebb tájékoztatást adott. Az új biciklis nyomvonallal kapcsolatban egyebek mellett az alábbiakat közölték:
- A benyújtott kérelmek elbírálása során a forgalombiztonsági szempontok mellett ellenőrzik, hogy a tervek megfelelnek-e a jogszabályoknak és az útügyi műszaki előírásoknak.
- A tervezés során a szentendrei önkormányzat elvégeztette a kerékpáros nyom forgalombiztonsági auditálását.
- A szentendrei önkormányzat, a tervező, a Magyar Közút és a társszervek között a tervezés előtt és közben is folyamatosak voltak az egyeztetések a megfelelő kialakításáról.
- A közlekedők biztonságának szem előtt tartása mellett a kerékpáros nyom volt a legmegfelelőbb megoldás.
- Az útügyi műszaki előírások alapján kerékpáros nyom tervezésekor nem kötelező elvégezni az előre becsült forgalomnagyság kiszámítását.
- A szükséges helyeken javították az előírtnál szűkebben kialakított új forgalmi sávokat.
- A kerékpáros nyom kijelölésére azzal a feltétellel adott engedélyt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, hogy a Magyar Közút évente elvégzi a 11-es főút biztonsági felülvizsgálatát.
A közútkezelő szerint a biciklisek biztonságát az alábbi tényezők is garantálják:
- A 11-es úton kijelölt kerékpáros nyom olyan kerékpárt és nyilat mutató sárga színű burkolati jellel van kijelölve, ami az autósok számára figyelemfelkeltő, a bicikliseknek pedig a haladás nyomvonalát és irányát is jelzi.
- A KRESZ előzésre és kikerülésre vonatkozó szabályainak maradéktalan betartásával a főút minden közlekedő számára biztonságosan használható.
A Magyar Közút álláspontját teljes egészében ide kattintva olvashatják.
A "Szentendrei Civilek a 11-es főút biztonságosabb közlekedéséért" néven futó munkacsoport tagjait egyébként január 25-én Verseghi-Nagy Miklós polgármester is fogadta, ennek eredményéről azonban későbbre ígértek tájékoztatást.
Kerékpáros nyom a 11-es főút szentendrei szakaszán a Bükkös pataknál.
Fotó: szentendre.hu