A TESZ négy árajánlatot kapott, de még a legnagyobb összeg is alacsonyabb, mint amennyiért az önkormányzat csináltatta meg.
Februárban írtuk meg, hogy 17 millió forintot költött a szentendrei önkormányzat a HÉV-végállomás mögötti ideiglenes P+R parkolóra. Decemberre az első ütemmel készültek el, ennek keretében zúzott kővel borított parkolófelületet alakítottak ki mintegy 3000 négyzetméteres területen, talajcserével.
Az átadás után megírtuk azt is, hogy egy ideig gyakorlatilag használhatatlan volt a parkoló, mert a csapadékos időjárás miatt hatalmas tócsákkal tűzdelt sártenger alakult ki. Akkor az országos sajtót is bejárta, hogy a szentendreiek finoman szólva sincsenek megelégedve az ottani állapotokkal. Az önkormányzat ezután elismerte, hogy a műszaki felülvizsgálat során kivitelezési hiányosságokat találtak, amelyeket még idén tavasszal pótolni fognak.
Sártenger februárban a szentendrei HÉV-végállomás mögötti ideiglenes P+R parkoló területén.
Fotó: Facebook / Martyin György
A Társaság az Élhető Szentendréért Egyesület beszámolójában viszont az áll, hogy ez eddig nem történt meg. Kubatovics Áron, a TESZ önkormányzati képviselője egyébként korábban kikérte a szentendrei városháza jegyzőjétől a műszaki tartalmat, az önkormányzathoz beérkezett árajánlatokat és a megkötött szerződést is. Ezután az ideiglenes P+R parkoló egytizedének megfelelő területre vonatkozóan, pontosan ugyanilyen műszaki tartalommal árajánlatokat kért tíz, környékbeli kivitelező cégtől.
Végül négy ajánlatot kaptak, íme a konkrét számok:
A nyertes városi ajánlat: | B Build & Trade: | br. 17.172.178,- |
Az elutasított ajánlatok: | SUBI-KER 2000 Kft.: | br. 17.547.590,- |
Pipe Mania Közműépítő Kft. | br. 17.938.013,- | |
Áshin Kft. | br. 18.245.633,- | |
KLINKA-GEO Trans Kft. | br. 19.929.310,- |
A TESZ képviselője által kért árajánlatok: | |
Árajánlat 1.: | br. 8.953.500,- |
Árajánlat 3.: | br. 11.430.000,- |
Árajánlat 4.: | br. 13.708.888,- |
Árajánlat 2.: | br. 16.159.162,- |
A legszembetűnőbb, hogy az árajánlatot tevő cégek kivétel nélkül alacsonyabb összegért végezték volna el az ideiglenes parkoló kialakítását, mint az önkormányzat által megbízott kivitelező, a legolcsóbb munka pedig közel feleannyiba került volna.
Felhívták a figyelmet arra az érdekességre is, hogy
a műszaki tervben szereplő terület mintegy ötöde kimaradt a projektből, vagyis nem 3 ezer négyzetméteres parkolót készíttetett a város, ahogy azt korábban bejelentették, hanem csak kb. 2400 négyzetméterest.
A szentendrei önkormányzat döntése alapján egyébként három részletben készülhet el a P+R parkoló: az első még idén, de a másodikra is az idei költségvetésben raktak félre pénzt. A városvezetés korábban arról tájékoztatott, hogy a projekt harmadik fázisa érinti az önkormányzati tulajdonba került területet is, ennek teljes kiépítésére azonban egyelőre nincs forrás.