Azonnali megoldást vár Szentendre vezetése. A MÁV szóvivője szerint az utasok meg fogják szokni az új rendszert.
A HÉV-vonalakat üzemeltető MÁV szeptember elején jelentette be, hogy október 1-jétől a HÉV szerelvényeken csak akkor lehet jegyet venni, ha az állomáson vagy a megállóban nem lehet. Eddig erre a kalauznál is volt lehetőség. Az új helyzetben viszont káosz alakult ki a nagyobb állomásokon, mert sokan két-három szerelvényt is lekéstek a jegyautomaták előtti sorban állás miatt.
A legnagyobb problémát Szentendrén például az okozza, hogy mindössze két automatából lehet jegyet vagy bérletet vásárolni. Emiatt hétfő óta kígyóznak is sorok, nem csak reggel és délután, hanem már napközben a déli órákban is.
Szentendre alpolgármestere is ugyanezt tapasztalta.
Azt láttam, hogy egy rosszkedvű népgyűlés van HÉV-megállóban. Amikor közelebb mentem, akkor láttam, hogy kígyózó sorok várnak az automatáknál.
- mondta az InfoRádió kérdésére Gyürk Dorottya.
A városvezetőnek a várakozók megerősítették, hogy néha három HÉV is elmegy, mire jegyhez jutnak a két automata egyikéből. Gyürk Dorottya hozzátette: "Azonnal hivatalos tájékoztatást kértünk a Városházán a MÁV-HÉV-től. Kiderült, hogy a jegyeladási rendszert korszerűsítik, csak közben az infrastruktúrát elfelejtették fejleszteni."
Verseghi-Nagy Miklós polgármester hétfőn írt levelet a MÁV-HÉV-nek, melyben felszólította a szolgáltatót, hogy biztosítsa a jegyváltás feltételeit és ennek megvalósításáig függessze fel a büntetést a szentendrei vonalon.
Dőlnek a panaszok a VEKE-hez
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülethez a szentendrei vonalról érkezett a legtöbb panasz, itt van ugyanis a legnagyobb utasforgalom. Az elnök szerint a legnagyobb tumultusok helyszínén, vagyis
Szentendrén a BKK mozgó jegyértékesítő kisbuszát is be lehetett volna vetni.
Dorner Lajos szerint ezt az intézkedést a MÁV-nak felül kell vizsgálnia, és a városi tömegközlekedési rendbe kell a HÉV-et is besorolni.
A MÁV szerint javul a helyzet
A MÁV csoport szóvivője az InfoRádiónak azt mondta,
a jegy és bérletrendszer megváltoztatása nem a MÁV-HÉV hatásköre, hanem az illetékes minisztériumé, a jegyértékesítés pedig továbbra is a BKK feladata.
Lőcsei Virág azt is elmondta, a bosszús helyzeteket az utasok meg tudják előzni azzal, ha elővételben megvásárolják a szükséges jegyeket. A MÁV-hoz érkezett panaszok alapján a vasúttársaság úgy értékeli, a helyzet napról napra javul, csütörtök reggel már nem voltak olyan fennakadások, mint a hét elején.
A szóvivő szerint az emberek meg fogják szokni az új rendszert.
Verseghi-Nagy Miklós eközben ma a közösségi oldalán jelentette be, hogy hármas egyeztetést kezdeményezett a BKK és a MÁV-HÉV Zrt. részvételével, azért, hogy mielőbb megoldódjon a jegyvásárlás körüli kaotikus helyzet.
Fotó: bkk.hu