A Határcsárda, a Pásztor rév és a Rév utca térsége is szóba kerülhet, a Duna korzó forgalmát kevésbé terhelő déli hídhelyszínt azonban a NIF nem támogatja.
Tavaly augusztus végén tették le az Európát átszelő EuroVelo 6 kerékpárút Szentendre és Budapest között épülő új szakaszának alapkövét. A város déli határától Budapest közigazgatási határáig tartó 5,6 kilométeres útvonal mintegy 850 millió forintból valósul meg várhatóan 2020. augusztus végéig.
Révész Máriusz kormánybiztos a beruházás indításakor jelentette be, hogy 2020 a magyar kerékpározás fontos éve lesz, mert májusban Magyarországról rajtol el a Giro d’Italia, egyben látványos előrelépések lesznek a kerékpárutak építésében. Felidézte, az EuroVelo 6 újabb szakaszának építésén túl két kerékpáros híd is épül a Szentendrei-szigetre, az egyik Szentendrénél, a másik Kisoroszinál.
Három helyszín
Az „EuroVelo 6 kerékpáros útvonal fejlesztése Dömös-Szentendre szakaszon” címen futó, uniós támogatási forrásból megvalósuló projekt tervei alapján Szentendrénél egy kerékpáros híd vezetne át a szigetre Szigetmonostor irányába, ezt a kerékpárosok és a gyalogosok is használhatnák, az autósok azonban nem. A híd tervezése során különböző helyszíneket vizsgáltak meg.
A város hivatalos honlapján közzétett legfrissebb információk szerint jelenleg csak a Határcsárdánál létesítendő híd rendelkezik érvényes környezetvédelmi engedéllyel, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) további két hídhelyet is lehetségesnek tart.
Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút részeként tervezett gyalogos és kerékpáros híd Szentendre belvárosánál, a Pásztor révnél, ill. a Rév utcánál a Speciálterv Építőmérnöki Kft. látványtervén.
Fotók: Speciálterv / szentendre.hu
Szentendre Belvárosának északi részén, a Pásztor rév, illetve a Rév utca térségében, míg a Belváros, illetve a Duna korzó forgalmát kevésbé terhelő déli hídhelyszín vizsgálatától elzárkózik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Arra hivatkoznak, hogy ennek a helyszínnek a választása a projekt tervezett ütemtervét veszélyeztetné, és végső soron az uniós forrás elvesztését okozná.
"Ugyanakkor figyelmen kívül hagyja azt, hogy az Európát átszelő kerékpárút-hálózat meg nem épült szakaszainak megvalósítására nyilvánvalóan lesznek további források a következő Uniós költségvetési ciklusban is. Így a Szentendrét a szigettel összekapcsoló kerékpáros híd beruházásra akár nagyobb összegű támogatással is lehet számolni, mint amennyi erre a célra a kormány most szánni kíván" – olvasható az önkormányzat tájékoztatójában.
Mint írják,
a városvezetés 2020. január 31-ig kapott határidőt, hogy döntsön, melyik hídhelyszínt támogatja.
Ezt követően – amennyiben a város képviselő-testülete a belvárosi híd megvalósítását támogatja – a NIF Zrt., a 2019 őszén kiadott másodfokú környezetvédelmi engedéllyel szemben új engedély kiadását kezdeményezi.
A Határcsárdánál tervezett híd látványtervei ferdekábeles és függőhídra.
Fotók: szentendre.hu
Mivel Szentendre városképét és közlekedési kapcsolatait alapvetően meghatározó, vagy éppen megváltoztató döntésről van szó, a városvezetés be akarja vonni a szentendreieket. Ezért ide kattintva könnyen elérhetőek a tervezett híddal kapcsolatos dokumentumok, folyamatosan teszik közzé az eseményekről szóló összefoglalókat, levelezéseket, a képviselő-testületi határozatokat, de letölthetők a látvány- és szerkezeti tervek is, hogy a város lakói megalapozottan tudjanak véleményt nyilvánítani.