Már több mint hétszázan írták alá azt a petíciót, melyben a korábbi burkolati jelek visszaállítását követelik.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, augusztus 21-én elkezdődött a 11-es főút szentendrei szakaszán, azaz a Dunakanyar körúton az új útburkolati jelek felfestése. A korábbi sávok ezen a szakaszon a hatalmas forgalom miatt teljesen lekoptak, így ez már egyébként is időszerű lett volna. A munkálatokat azonban most egybe kötötték azzal, hogy a városban végig ún. kerékpáros nyomot alakítanak ki. Emiatt a szélső sáv szélesebb, míg a belső sáv keskenyebb lett a korábbinál, hogy a kerékpárosok elférjenek az autók mellett.
Forgalom a 11-es főút szentendrei szakaszán 2017. szeptember 5-én. Látható, hogy a belső sáv keskenyebb lett a korábbinál.
Fotó: Útinform
"Minket senki nem kérdezett meg"
A Magyar Közút tájékoztatása szerint nagyjából még két hétig eltarthat a munka, az új sávelrendezés miatt azonban már most sokan tiltakoznak.
Az interneten megjelent petícióban egyebek mellett azt írták, hogy a 11-esen naponta mintegy 35 ezer áthaladó autó és a sok baleset ellenére most szűkítik a sávokat, ahova még felengedik a bicikliseket is. Hozzáteszik, hogy a belső sávokat szűkebbre vették 2,75 méter szélesre, a külsők szélesebbek, kb. 4,25 méteresek lettek a kerékpár nyomvonal miatt. Több helyen emiatt egy dobozos kocsi is alig fér el, nem beszélve a teherautókról és a buszokról. Az új felfestésnek köszönhetően pedig már több kisebb baleset is történt - írták.
Az ellenzők azt is sérelmezik, hogy szerintük senki nem kérdezte a véleményüket korábban arról, hogy szeretnének-e a 11-esre bringásokat. Ezért most az a céljuk, hogy több aláírást gyűjtsenek össze a régi rend visszaállításért, mint azok, akik a kerékpárosokért harcoltak.
Balesetek tömegét vizionálják
A tiltakozók által említett 3000 aláírást a BringaZóna egyesület gyűjtötte össze még néhány évvel ezelőtt. Ők voltak azok, akik kezdeményezték azt, hogy szüntessék meg a biciklisek kitiltását a 11-esen, egyúttal ők lobbiztak a kerékpáros nyom kialakításáért is.
Vörös Csaba, az egyesület munkatársa a főúton zajló munkálatok ügyében tartott augusztus 30-i szentendrei fórumon azt mondta: az aláírások birtokában felkeresték a szentendrei önkormányzatot, ahol Pintér Ádám az ügy mellé állt, majd ezután elindult egy több éves folyamat. A kerékpáros közlekedés engedélyezéséről a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyásával és forgalomtechnikai tervek birtokában hozta meg a döntést az Önkormányzat.
Ugyan még nem lehet szabályosan kerékpározni a Dunakanyar körúton,
sokan már most attól tartanak, hogy életveszélyes lesz a közlekedés és rengeteg lesz a baleset.
A TESZ által szervezett megbeszélésen Vörös Csaba úgy fogalmazott: fontos, hogy most megszüntetik a tiltást, és kialakítják a 11-es főúton a kerékpározás feltételeit, azonban ez szerinte egyáltalán nem jelenti azt, hogy a jövőben minden kerékpárosnak ott kell haladnia, ugyanis vannak alternatív útvonalak.
Újabb fórum lesz
A téma egyébként sokakat lázban tart, a Facebookon rengeteg helyen olvashatóak a kerékpáros nyom felfestését támogató és azt élesen bíráló kommentek is. Az ügyben a TESZ után ezen a héten az önkormányzat is tart megbeszélést, mert úgy látják, hogy az elmúlt napokban sokakban fogalmazódtak meg kérdések arról, hogy a főútvonalon van-e helye a bicikliseknek.
Ezen a fórumon is ott lesz Vörös Csaba (BringaZóna) és Török Bence (Kerékpárosklub), akik szakértőként fognak válaszolni a forgalomtechnikai kérdésekre. A megbeszélést szeptember 9-én szombaton 8:30-10:30 között tartják a Postás strandon, a Pilisi Tekerő regisztrációs pultja mellett felállított sátorban.