A HÉV-állomásnál lévő egyik lámpa miatt gyakran kilométereken keresztül araszol a kocsisor.
A Szentendrén és a Dunakanyarban élők közül talán senkinek sem újdonság, hogy a 11-es főúton a reggeli és a délutáni csúcsban gyakran kell az autóval araszolni és a dugóban állni. A hatalmas forgalom adott, a legfrissebb statisztikák szerint a főút szentendrei szakaszán átlagosan 40-45 ezer gépkocsi halad át naponta (a Magyar Közút 2016-os adatai a dokumentum 55. oldalán). Ráadásul nagyon úgy tűnik, hogy ez a szám a következő években csak tovább fog emelkedni.
Sokan gondolhatják, hogy a gyakori dugók egyetlen oka a rengeteg autó, aki azonban naponta utazik a csúcsforgalomban, észrevehette, hogy ez koránt sincs így. A szentendrei szakaszon legalább 15 jelzőlámpás csomópont/gyalogátkelőhely van. Ezek összehangolása, azaz az úgynevezett zöldhullám kialakítása régóta napirenden van, a Magyar Közút már többször is jelezte, hogy részükről nincs ennek akadálya. Ezt bizonyítja a Társaság az Élhető Szentendréért Egyesület szeptemberben megjelent cikke is. Ebben azt írták:
A teljes hangoláshoz – azaz a zöldhullámhoz – szükséges a gyalogos átkelőhelyek belámpázása. Ennek terve és az építési engedélye bár megvan, ám a megvalósítás Szentendre Város Polgármesteri Hivatalának feladata.
Ez úgy derült ki egyébként, hogy a TESZ egyik egyesületi tagja még áprilisban levelezni kezdett a közútkezelővel, mert szerinte több helyszínen is összevissza, minden ésszerűséget figyelmen kívül hagyva váltanak az egymást követő jelzőlámpák. Érdemes az egyesült teljes bejegyzését elolvasni. A beszámoló szerint éveken át lobbizott a szentendrei önkormányzat a forgalomirányító berendezések cseréjéért és korszerűsítéséért, ami végül 2016 végére meg is történt. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 28 millió forint értékben végezte el ezt a munkát.
A rendszer hibájáról tanúskodik a Duna korzó - Dunakanyar körút csomópontjánál lévő lámpa hangolása is. A jelenség nem most kezdődött. A ma délutáni csúcsforgalomban a Budapest felől érkező autósok már Szentendre határánál feltorlódtak, a HÉV-végállomástól egészen odáig tartott a kocsisor. Ennek oka, hogy a jelzőlámpa ciklusa túl rövid ahhoz képest, hogy mekkora forgalmat kellene átengednie, ezzel szemben a Duna korzó irányából jóval kevesebb autó érkezik, mégis viszonylag hosszú szabad ciklus van beállítva.
A Waze útvonaltervező térképén is
egyértelműen látszik, hogy valami nem stimmel, a csomópont után ugyanis azonnal megszűnik a dugó.
Több kilométeres kocsisor a 11-es főút szentendrei szakaszán 2017. október 16-án.
Fotó: Waze
Az állandósulni látszó, idegtépő dugókat úgy néz ki, hogy részben meg lehetne szüntetni a 11-esen, ha megvalósulna a régóta várt zöldhullám. Ehhez azonban a városnak mindenhol lámpás átkelőhelyeket kellene kialakítania, ami úgy tűnik, hogy egyelőre a jövő homályába vész.
A torlódást okozó jelzőlámpák egyike Szentendrén a Dunakanyar körút - Duna korzó csomópontjában.
Fotó: Szentendrei Körkép+