Szentendrei Körkép+

booked.net

  • KRÓNIKA
  • MI ÉPÜL?
  • VÁROSHÁZ TÉR 3.
  • CIVIL
  • KULTURMIX
  • 11-ES ÚT
  • MEGÚJUL A HÉV-VÉGÁLLOMÁS
Hírek
Szentendrei Körkép+ www.endreikorkep.blog.hu facebook.com/SzentendreiKorkep
Szándékosan gerjesztenek dugót a 11-esen?

Szándékosan gerjesztenek dugót a 11-esen?

Szentendrei Körkép+ 2017. október 16. 19:53

A HÉV-állomásnál lévő egyik lámpa miatt gyakran kilométereken keresztül araszol a kocsisor.

A Szentendrén és a Dunakanyarban élők közül talán senkinek sem újdonság, hogy a 11-es főúton a reggeli és a délutáni csúcsban gyakran kell az autóval araszolni és a dugóban állni. A hatalmas forgalom adott, a legfrissebb statisztikák szerint a főút szentendrei szakaszán átlagosan 40-45 ezer gépkocsi halad át naponta (a Magyar Közút 2016-os adatai a dokumentum 55. oldalán). Ráadásul nagyon úgy tűnik, hogy ez a szám a következő években csak tovább fog emelkedni.

Sokan gondolhatják, hogy a gyakori dugók egyetlen oka a rengeteg autó, aki azonban naponta utazik a csúcsforgalomban, észrevehette, hogy ez koránt sincs így. A szentendrei szakaszon legalább 15 jelzőlámpás csomópont/gyalogátkelőhely van. Ezek összehangolása, azaz az úgynevezett zöldhullám kialakítása régóta napirenden van, a Magyar Közút már többször is jelezte, hogy részükről nincs ennek akadálya. Ezt bizonyítja a Társaság az Élhető Szentendréért Egyesület szeptemberben megjelent cikke is. Ebben azt írták:

A teljes hangoláshoz – azaz a zöldhullámhoz – szükséges a gyalogos átkelőhelyek belámpázása. Ennek terve és az építési engedélye bár megvan, ám a megvalósítás Szentendre Város Polgármesteri Hivatalának feladata.

Ez úgy derült ki egyébként, hogy a TESZ egyik egyesületi tagja még áprilisban levelezni kezdett a közútkezelővel, mert szerinte több helyszínen is összevissza, minden ésszerűséget figyelmen kívül hagyva váltanak az egymást követő jelzőlámpák. Érdemes az egyesült teljes bejegyzését elolvasni. A beszámoló szerint éveken át lobbizott a szentendrei önkormányzat a forgalomirányító berendezések cseréjéért és korszerűsítéséért, ami végül 2016 végére meg is történt. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 28 millió forint értékben végezte el ezt a munkát.

A rendszer hibájáról tanúskodik a Duna korzó - Dunakanyar körút csomópontjánál lévő lámpa hangolása is. A jelenség nem most kezdődött. A ma délutáni csúcsforgalomban a Budapest felől érkező autósok már Szentendre határánál feltorlódtak, a HÉV-végállomástól egészen odáig tartott a kocsisor. Ennek oka, hogy a jelzőlámpa ciklusa túl rövid ahhoz képest, hogy mekkora forgalmat kellene átengednie, ezzel szemben a Duna korzó irányából jóval kevesebb autó érkezik, mégis viszonylag hosszú szabad ciklus van beállítva.

A Waze útvonaltervező térképén is

egyértelműen látszik, hogy valami nem stimmel, a csomópont után ugyanis azonnal megszűnik a dugó.

20171016_181547.png

Több kilométeres kocsisor a 11-es főút szentendrei szakaszán 2017. október 16-án.

Fotó: Waze

Az állandósulni látszó, idegtépő dugókat úgy néz ki, hogy részben meg lehetne szüntetni a 11-esen, ha megvalósulna a régóta várt zöldhullám. Ehhez azonban a városnak mindenhol lámpás átkelőhelyeket kellene kialakítania, ami úgy tűnik, hogy egyelőre a jövő homályába vész.

dugo_11es.jpg

A torlódást okozó jelzőlámpák egyike Szentendrén a Dunakanyar körút - Duna korzó csomópontjában.

Fotó: Szentendrei Körkép+

9 komment közélet közlekedés dugó szentendre zöldhullám 11-es főút Tovább
Szándékosan gerjesztenek dugót a 11-esen? Tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
9 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Bemutatták a szentendrei HÉV-végállomás terveit Bemutatták a szentendrei HÉV-végállomás terveit
  • XVI. Szentendre Éjjel-Nappal Nyitva augusztus 27-től 29-ig XVI. Szentendre Éjjel-Nappal Nyitva augusztus 27-től 29-ig
  • Több százmilliós kárt okozott a Sparnak a szentendrei áruháztűz Több százmilliós kárt okozott a Sparnak a szentendrei áruháztűz
  • Kerékbilincset vezet be Szentendre Kerékbilincset vezet be Szentendre
  • A vidéki Magyarország változását kutatja a Skanzen és a Magyar Nemzeti Levéltár A vidéki Magyarország változását kutatja a Skanzen és a Magyar Nemzeti Levéltár

A bejegyzés trackback címe:

https://endreikorkep.blog.hu/api/trackback/id/tr3812993486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nakamatoHUN 2017.10.16. 21:05:21

nem értem. sok a piros lámpa a kocsiknak, rosszul vannak beallitva. ugyanakkor meg azt írják, kellene jelzolampa a gyalogosoknak. ezt így hogy? miért van akkor piros a kocsiknak, ha a gyalogosoknak nincs lámpája? illetve ha nincs a gyalogosoknak, de keresztiranyu kocsiforgalomnak van lámpája, akkor mégis miben segitene, ha a gyalogosoknak is lenne lámpája?

azt sem értem, hogy FB ismerőseim nagyjábol budapest és környékiek mind. de hogy állandoan tőlük hangos a facebook a szentendrei úti nyűgjeik miatt az már elég uncsi. költözzenek el! :)
Válasz erre 

Sergő Z. András 2017.10.17. 12:13:55

@nakamatoHUN: Azért mert a lámpátlan zebránál nem lehet szabályozni hogy mikor mehetnek az autók. Ha egy kicsit több gyalogos megy át, a következő lámpát már nem érik el az autósok. Ellenben ha mindenhol lenne lámpa, ahol zebra is van, akkor szabályozni lehetne, és csak akkor állnának meg az autók, amikor kell.
Válasz erre 

Sergő Z. András 2017.10.17. 12:14:41

@nakamatoHUN: Legalábbis így tűnik logikusnak, bár nem vagyok szakember.
Válasz erre 

2017.10.17. 16:16:52

Az egész Dunakanyar körút tragédia. Szerintem az összes Szentendrén belüli nagy kereszteződés körforgalommá kellene alakítani.

A következő szívás Békásmegyer. Hogy ott mi lesz, ha elkezdődik a hármas metró felújítása, és az észak felől érkezők átmenekülnek Budára... el sem tudom képzelni.

Szerintem szándékosan nem oldják meg.
Válasz erre 

bzsoa 2017.10.17. 16:23:18

Van még a környéken néhány hasonló "kiválóan" beállított lámpa pl. a Budakalászi lenfonónál beállított lámpák amelyek sokkal inkább lassítják semmint gyorsítják a forgalmat, logikátlan beállítások pl. aki Pomáz felől egyenesen menne tovább Pest felé (azaz nem akar átmenni a síneken) és épp a HÉV miatt senki sem akadályozná ezt, az kb. 6-8 másodpercet kap erre majd azonnal piros, hogy a gyalogosok kapjanak zöldet és az alatt az 1-1,5perc alatt amíg elmegy a HÉV folyamatosan így vált a lámpa kb. 3-4 személyautó jut át a kereszteződésen egy zölddel. Mondanom se kell gyalogos csak elvétve a lényeg az hogy megakadjon az egyenesen haladó forgalom. Jellemző hogy amikor elromlik a lámpa akkor lehet a legjobban haladni minden irányból!!!
Válasz erre 

Duplaxiii 2017.10.17. 16:49:08

Szerintem ez a normális megoldás!
Ez volt régebben Vác és Dunakeszi esetében is, aztán a 2A megoldotta a dolgot.
Meg kellene érteni, hogy egy településen nem cél, hogy az átmenőforgalom órákon keresztül a falvakon, városokon BELÜLI lámpáknál várakozzon.
A két végén zár, a külterületen várakoznak és egyszerre egy csoport ÁTHALAD a településen.
Ha az átmenő forgalmat beengedik, akkor a belső lámpák, gyalogátkelőhelyek kereszteződések még lassabb haladást eredményeznek, és gyakorlatilag felesleges autók százai, ezrei pöfögnek helyben, értelmetlenül, és megkeserítik az "áldozat" települések lakóinak életét!
Ez a forgalom nem oda megy, ez egy átmenő autómennyiség és erre találták ki az elkerülőutakat.
Persze, akik sietnek a telekre, azok szarnak a ottélőkre, igazi magyarként várják az ottaniak megdöglését.
Válasz erre 

Samott 2017.10.17. 16:54:32

Szandekosan ilyen a lampa, hasonlo mukodik a ferihegyi repuloter D portajanal befele, semmi nem indokolja az altala gerjesztett dugot. Egyszeruen nincs akkora kereszt vagy gyalogos forgalom mint amennyi pirosat ad a befelejovoknek. viszont igy a dugo Vecses fele all es nem beljebb. Bar a fene se tudja, ha eppen sargan villog akkor egyaltalan nincs dugo se ott se beljebb.
Válasz erre 

Sajtkukac 2017.10.17. 18:24:40

Több helyen is szerintem szándékosan akadályozzák az autós forgalmat, igy próbálva átterelni a tömegközlekedésre az embereket.
Pl. a Szépvölgyi - Lajos utca sarkon már vagy 3 hónapja valami csatornázáson dolgoznak, amitől a 2x1 sávos út pont a Szépvölgyire kanyarodásnál van leszűkitve. Es persze mindig csak hétköznap napközben...
Persze közben igy ki is lehet számlázni több hónapnyi "kemény" munkát a fővárosnak...
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.17. 20:20:43

Orbánahibás!

@Duplaxiii:

Úgy van, ahogy írod.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

FACEBOOK

Tovább a Facebook-ra

ÍRJON NEKÜNK!

Ha Önnek is van témaötlete, javaslata, vagy érdekes fotója, videója, melyről úgy gondolja, hogy érdemes lenne másokkal is megosztani, küldje el e-mailben a szentendreikorkepplusz@gmail.com címre.

ÚJ POSZT

  • Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása

  • Bemutatták a szentendrei HÉV-végállomás terveit

TOP 5

  1. Most jön az igazi őrültek háza a budakalászi körforgalomnál 2017. május 14. 12:04Hatalmas dugókra lehet számítani május 16-tól, mivel az átépítés miatt megszűnik az M0-ásra vezető gyorsító sáv.
  2. Terrorizmusért elítélt férfi működtet gyros-büfét Szentendrén 2018. január 12. 09:32Cége jelentős adótartozást halmozott fel, a NAV nyomozást indított.
  3. Folyik a semmibe a több mint nyolc éve talált szentendrei termálvíz 2019. február 21. 07:36Még Dietz Ferenc polgármestersége idején bukkantak az 55 fokos vízre a Pap-sziget közelében.
  4. Holnap adják át a budakalászi körforgalmat 2017. június 08. 12:44Péntektől véget érhet az elmúlt hónapok, évek kínszenvedése a folyamatos dugók miatt.
  5. Turbó-körforgalom és zöldhullám: közlekedésfejlesztések a láthatáron 2015. október 22. 19:17Szentendrét érintő fontos közlekedés-fejlesztési kérdésekben egyeztetett a városvezetés a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakembereivel. Hamarosan megoldódhat a zöldhullám kérdése is a 11-es főút városi...

IDŐJÁRÁS

 

forrás: Időkép.hu

PEMETE - Pest megye településtörténetéből

Nincs megjeleníthető elem

CÍMKÉK

11-es főút (40) agglomeráció (9) átadó (6) baleset (9) belváros (6) bkk (28) bkv (7) budakalász (11) budapest (17) civil (28) dmrv (9) dmrv zrt. (7) dumtsa korzó (10) duna (9) duna-part (6) dunakanyar (22) dunakorzó (29) ellenzék (10) építészet (9) eurovelo 6 (12) fejlesztések (137) felújítás (16) ferenczy múzeum (14) ferenczy múzeumi centrum (11) fesztivál (25) fidesz (6) fidesz szentendre (7) fontos (6) fülöp zsolt (13) H5-ös hév (33) havazás (7) hév (15) hév-végállomás (9) időjárás (16) innováció (7) ister napok (6) jegyvásárlás (7) jobbik (6) karbantartás (11) katasztrófavédelem (16) kék hírek (6) képviselő-testület (6) képzőművészet (7) kerékpáros híd (7) kerékpáros nyom (7) kerékpárút (12) kiállítás (34) koncert (13) körforgalom (9) kormány (9) koronavírus (24) közélet (386) közlekedés (86) közlemény (7) kultúra (127) lakossági fórum (6) m0 (10) magyar közút (12) mank (13) mank galéria (10) máv-hév zrt. (21) nyár (13) nyílt levél (7) omsz (6) önkormányzat (117) önkormányzati választás 2014 (7) önkormányzati választás 2019 (10) p+r parkoló (8) pályázat (9) párbeszéd szentendréért (7) polgármester (16) postás strand (14) pótlóbusz (7) program (101) rendőrség (17) révész máriusz (6) skanzen (36) solar decathlon europe 2019 (6) sport (10) szabadtéri néprajzi múzeum (10) szentendre (510) szentendrei hév (10) szentendrei kulturális központ (15) szentendrei régi művésztelep (7) szentendre éjjel-nappal nyitva (11) szilveszter (8) szúnyoggyérítés (7) támogatás (7) tarlós istván (6) társaság az élhető szentendréért (6) tél (10) testületi ülés (8) tesz (28) tiltakozás (6) török balázs (6) tüntetés (8) turizmus (13) tűz (10) útépítés (6) útfelújítás (10) v-8 (8) választás 2018 (12) városháza (15) városi szolgáltató (6) verseghi (12) verseghi-nagy miklós (34) volánbusz (17) Címkefelhő

ARCHÍV

  • 2022 február (1)
  • 2021 december (1)
  • 2021 augusztus (2)
  • 2021 április (4)
  • 2021 március (2)
  • 2021 február (1)
  • 2020 december (2)
  • 2020 november (2)
  • 2020 október (3)
  • 2020 szeptember (9)
  • 2020 augusztus (12)
  • 2020 július (9)
  • Tovább...

RSS

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
XML

hirfelhasznalo_mti.png

© 2013–2022    Szentendrei Körkép+    Minden jog fenntartva.
Kapcsolat:  Facebook  |  Email

süti beállítások módosítása
Dashboard