Erről a szervezet szentendrei kirendeltségének vezetője beszélt a szentendre.hu-nak adott interjúban.
Az elmúlt időszakban mindennapos téma lett a 11-es főút és az azon való közlekedés, főleg azután, hogy augusztus-szeptemberben kerékpáros nyomot alakítottak ki a szentendrei szakaszon. Sokak nemtetszését váltotta ki a sávok újraszabályozása, és az, hogy felengedték a bicikliseket az autók közé.
Mint ismert, a 11-es út a Magyar Közút Zrt. kezelésébe tartozik. Magyari László, a szervezet szentendrei kirendeltségének vezetője a szentendre.hu-nak adott interjúban egyebek mellett az alábbiakról beszélt:
- A 11-es főút forgalma a hivatalos forgalomszámlálási adatok szerint az utóbbi pár évben jelentősen változott a Dobogókői úti elágazás és a Sztaravodai út közötti szakaszon. Míg 2010-ben 26 865 jármű haladt át ezen a szakaszon naponta, tavaly már 46 847.
- A teljes körű forgalomszámlálás 5 éves ciklusokban történik, a köztes években az előző év adataiból felszorzással kerül meghatározásra a forgalom nagysága.
- A jelzőlámpákat 3 különálló szakaszban hangolták össze. A csomópontok közötti egyenlőtlen távolságok miatt azonban nem tud tökéletesen hangolt lenni a rendszer, de a fázisokat igyekeztek úgy kialakítani, hogy az harmonizáljon a reggeli és a délutáni forgalmi igényekhez.
- A 11-es főút Szentendrén belüli szakaszának felújítása szerepel a középtávú tervek között, azonban ennek megvalósítását több tényező befolyásolja. További egyeztetések szükségesek a tervezéssel, kivitelezéssel, valamint a finanszírozással kapcsolatban.
Szóba került a biztonságos közlekedés is annak kapcsán, hogy újraosztották a sávokat. Magyari László elmondta, hogy a szentendrei önkormányzat megbízása alapján készült el a főút belterületi szakaszán a biztonságos kerékpáros infrastruktúra kialakításának részletes vizsgálata. Ez alapján alakították ki a Magyar Közút megbízásából a kerékpáros nyomot.
Magyari László hozzátette: ennek során szűkítették le a belső forgalmi sávot a jogszabályok alapján megengedett minimális 2,75 méter szélességűre, amely optikai hatása miatt a belső sávban lassabb haladásra készteti az autósokat.
Úgy fogalmazott:
a rendelkezésünkre álló adatok alapján a 11-es főút érintett szakaszán nem található baleseti góc, így véleményünk szerint a főút jelenleg biztonságosan használható.
Fotó: Kerékagy blog/Karlovitz Kristóf