A tavalyi évről és a jövőbeli tervekről is beszélt a Magyar Közút kommunikációs vezetője a TV Szentendre műsorában.
A 2017-es évet értékelte és a közeljövő várható fejlesztéseiről is beszélt hétfőn a TV Szentendre A Hét Embere című műsorában a közútkezelő kommunikációs vezetője. Az interjúban több kérdés is szóba került.
Pécsi Norbert Sándort egyebek mellett a 11-es főúton tavaly kialakított kerékpáros nyommal kapcsolatban is kérdezték. Elmondta: a közútkezelő rengeteg visszajelzést kap folyamatosan amiatt, hogy miért lettek szűkebbek a sávok a főúton. Erre azért volt szükség, mert csak így garantálható a kerékpárosok biztonságos közlekedése.
Szerinte a sávszűkítés jótékonyan hat a közlekedésre, mert sokan nem tartják be a 50 km/h-s sebességet,
a kerékpáros közlekedés pedig valamelyest az általános közlekedési morált is segítheti.
Az M0-ás autóút és a 11-es főút csomópontjában található körforgalom teljes körű átalakításával kapcsolatban úgy fogalmazott: a projekt sikeres volt, beváltotta a hozzá fűzött reményeket, mert a korábban tapasztalható torlódás és fennakadás nagymértékben megszűnt. Az átépítéssel ugyanis meg tudták oldani, hogy a körgyűrű irányából és a 11-es főút irányából is kiegyenlítettebben haladjon a forgalom. Pécsi Norbert Sándor ugyanakkor hozzátette:
míg 2010-ben naponta 27 ezer, addig 2016-ban már 47 ezer gépjármű közlekedett a 11-es főúton, azaz majdnem kétszeresére nőtt a forgalom.
A 2018-as év és a közeljövő fejlesztéseiről is szó esett. A Magyar Közút kommunikációs vezetője elmondta:
kiírták a közbeszerzési eljárást a 11-es főút szentendrei szakaszának teljes felújítására.
A tervek szerint a többi között teljes pályaszerkezet megerősítésre és cserére, kiemelt szegély létesítésére, valamint a vízelvezető aknák szintbe hozására is sor kerül, és megvizsgálják az útpálya kiszélesítésének lehetőségét is. Ez csatlakozik majd a Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt. tervezett beruházásához, a Budakalászt 5 kilométer hosszúságban elkerülő út megépítéséhez. Ennek keretében a 11-es főútnál, Budakalászon pedig a HÉV átjárónál is külön szintű csomópont készül, egyúttal megújul a 11-es út Szentendre és Budakalász közötti, betonelemekkel elválasztott szakasza is. Mindkét projekt tervezési fázisban tart jelenleg.
Fotó: Index.hu
A 11-es főút szentendrei szakaszán található, jelzőlámpa nélküli átkelőhelyekkel kapcsolatban hangsúlyozta: a Magyar Közút azon dolgozik, hogy mindenki biztonsággal használhassa az útszakaszt. A jelzőlámpás átkelőhelyek kialakításának lehetőségét ugyanakkor meg kell vizsgálni, mert az az egész szentendrei átkelési szakaszra hatással van - tette hozzá.
Az M0-ás körgyűrű továbbépítéséről szólva elmondta: a projekt a Nemzeti Infrastruktúra fejlesztőhöz tartozik, így egyelőre nem tudni, hogy mikor indulhatnak a munkálatok.