Elfogadták az erről szóló javaslatot, közben zajlik az EuroVelo 6 tervezése is.
Január 15-én hagyta jóvá a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mellett működő tervzsűri az ún. Szentendre Kerékpárforgalmi Hálózati Tervet, mely egy új, összefüggő kerékpáros úthálózatot javasol a város egész területére - közölte az önkormányzat. Szentendre tavaly nyert 244 millió forint uniós támogatást a városi összekötő kerékpárút kiépítésére, a most elfogadott javaslat ennek első, kötelező elemeként készült el.
Eszerint egy új, összefüggő, jó sűrűségű kerékpáros hálózatot alakítanának ki, amely illeszkedik az országos és a megyei területrendezési tervekhez és a város Településfejlesztési Koncepciójához, Stratégiájához is. Utóbbi része a Kerékpáros Szentendre Program, melynek tartalmi elemei: a Duna-parti kerékpáros útvonal, vagyis az EuroVelo 6 megvalósítása, a városi, biciklizésre alkalmas útszakaszok bővítése, kerékpáros központok kialakítása, az útvonalakhoz kapcsolódó szolgáltatások és infrastruktúra fejlesztése és a szemléletformálás is.
A legfontosabb feladat első körben
a Bükkös-patak menti kerékpáros nyomvonal fejlesztése, illetve a belváros, a HÉV-végállomás és a püspökmajori lakótelep bekötése lesz.
Az elfogadott javaslat, piros vonallal jelölve az első ütemben megvalósuló nyomvonalakkal.
Fotó: Szentendre Város Kerékpárforgalmi Hálózati Terve / szentendre.hu
Ezekre már megvannak a források, így az első ütemben megépülhetnek. Felhívták a figyelmet, hogy mivel ezek a nyomvonalak nem fedik le egész Szentendrét, további kerékpáros irányok kialakítását is megtervezték (lásd a térképen: narancs, kék, zöld és szaggatott zöld vonalak).
A 2019 őszéig tartó projekt következő lépéseként még idén elkészülnek a kiviteli tervek és a felújítási, forgalomtechnikai beavatkozások is.
Közmeghallgatás az EuroVelo 6-ról, csekély érdeklődés mellett
A Pest Megyei Kormányhivatal érdi kormányhivatalának környezet- és természetvédelmi főosztálya február 5-én hétfőn tartott közmeghallgatást Szentendrén, a városháza dísztermében az EuroVelo 6 Szentendre-Dömös közé tervezett szakaszának környezeti hatástanulmányáról.
A lakossági fórumon mindössze 13-an vettek részt. A TESZ beszámolója szerint egyebek mellett Szigetmonostor, Leányfalu és Tahitótfalu polgármestere, egy kisoroszi önkormányzati képviselő, három kisoroszi, egy pócsmegyeri lakos, Szentendréről pedig Kubatovics Áron önkormányzati képviselő és Helyes Imre volt jelen.
Érdekesség, hogy
a szentendrei városvezetés részéről senki nem jelent meg a fórumon,
pedig ahogy fentebb is írtuk, a Kerékpáros Szentendre Programnak is hangsúlyos eleme az EuroVelo 6. A városházi hivatalt csak Kosztek Gabriella hivatali beosztott képviselte.
Az új koncepció szerint az útvonal Szentendrénél halad át a Szentendrei-szigetre, ott egészen Kisorosziig halad, majd visszatér a Duna jobb partjára, ahol folytatódik egészen Dömösig.
A szentendrei hídnak a terv négy lehetséges helyszínt jelöl meg: a Határcsárdánál, valamint a belváros/Rév utca környékén egymáshoz aránylag közel három útvonalat. A tervező szerint a legkevésbé lehetséges helyszín a Határcsárda, mert a 11-es főútra való rácsatlakozás szinte megoldhatatlan feladat elé állítaná a kivitelezőket. A TESZ beszámolója szerint a hidat ugyanis olyan magasságba kellene emelni, hogy onnan lehetetlen lenne "lejönni” a 11-es főútra a szűk hely miatt. A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a belvárosi rév környékén épül meg a kerékpáros híd, ahol egyúttal a tömegközlekedési kapcsolatot is meg kell oldani.
Tervezés alatt van még a budapesti MOL Bubi kihozása is Szentendrééig, ez egy 1 milliárd forintból valósulhat meg.