Több konkrétum is kiderült a Budakalászon tartott keddi közmeghallgatáson.
A MÁV-HÉV Zrt. vezetőinek részvételével tartották meg Budakalászon a keddi közmeghallgatást, amelyen nagy bejelentések hangzottak el a HÉV-vonalak fejlesztése kapcsán. A vállalat képviseletében dr. Bokory Balázs vezérigazgató-helyettes és Dóka Gábor stratégiai irodavezető tartott tájékoztatót a szentendrei járatot érintő fejlesztésekről.
Nagy változások készülnek
A vezetők elmondták, hogy sikerült egy kormányelőterjesztést beadni, ami az összes HÉV-vonal fejlesztését irányozza elő, ez több száz milliárdos csomagot jelent. A tervekről a kormányhatározat várhatóan a jövő héten lesz meg.
Első lépésben a H5-ös HÉV teljes pályaszakaszát felújítják, majd lecserélik az összes járművet. A program várhatóan 6-8 évet vesz majd igénybe, azt viszont még nem tudni, hogy ehhez összesen mennyi pénz kell. Közölték,
az infrastruktúra-fejlesztés hamarosan elkezdődik, az első járművek pedig két és fél év múlva jelennek meg a vonalon.
A fejlesztések során a legnagyobb hangsúlyt a Békásmegyertől Szentendréig terjedő szakasz kapja - olvasható Budakalász hivatalos közösségi oldalán.
Van még mit javítani a jegyértékesítésen
A közmeghallgatáson szóba került a jegyautomaták kérdése is. A MÁV-HÉV-et képviselő vezetők hangsúlyozták, hogy a jegyértékesítés a BKK hatásköre, a MÁV-HÉV csak üzemeltető feladatot lát el. Jelenleg zajlik az egyeztetés a BKK-val, hogy Budakalász állomáson is legyen automata. Elmondták azt is, hogy az utazási kultúrán és az utasok hozzáállásán is változtatni kell, hogy a jegyvásárlás legyen természetes és ne a bliccelés.
Emellett a BKK dolgozik a jegyautomata használatának egyszerűsítésén.
Az elmúlt hetekben ugyanis sokan arra panaszkodtak, hogy körülményes és lassú a jegyvásárlás.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, káosz alakult ki a nagyobb HÉV-állomásokon azután, hogy október 1-jétől a szerelvényeken már csak akkor lehet jegyet venni, ha az állomáson vagy a megállóban erre nincs lehetőség. Emiatt kígyózó sorok alakultak ki a szentendrei végállomáson lévő jegyautomatáknál, sokan két-három szerelvényt is lekéstek a sorban állás miatt. Néhány nappal később a BKK egy harmadik automatát is kihelyezett, de úgy tűnik, hogy ez még nem oldotta meg teljesen a problémát.
Az első, és egyben utolsó felújított szuperHÉV a szentendrei járműcsarnokban 2015 októberében.
Fotó: Huszti István / Index