A HÉV-jegyek és bérletek ügyében hétfőn tárgyalt a társaság vezérigazgatójával.
Dabóczi Kálmánnal, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójával találkozott hétfőn Budapesten Verseghi-Nagy Miklós polgármester. A megbeszélés témája az volt, hogy miként lehetne könnyebbé, gyorsabbá tenni a jegyvásárlást a HÉV-vonalakon. Az új szabályok októberi bevezetésekor ugyanis Szentendrén gyakorlatilag káosz és kígyózó sorok alakultak ki a jegyautomatáknál. A forgalmasabb órákban egyébként a mai napig jellemzőek a sorban állások.
A polgármester a szentendrei HÉV utasainak panaszaival, kéréseivel és a városvezetés ezek alapján összeállított javaslatával együtt érkezett a megbeszélésre, ezeket át is adta a BKK vezetőjének. A szentendre.hu közlése szerint a tárgyalás biztató eredményekkel zárult. Dabóczi Kálmán hétfőn úgy fogalmazott:
a BKK nyitott arra, hogy bővítsék a jegyvásárlási lehetőségeket.
Ezen kívül már zajlanak az előkészületek, hogy a legmodernebb telekommunikációs eszközöket is bevezessék. Az utasok közül sokan kérték, hogy a jegyeket applikáción keresztül is meg lehessen venni a HÉV-vonalakra. A vezérigazgató hangsúlyozta, ettől nem zárkóznak el, de ehhez egyeztetni kell az üzemeltető MÁV-HÉV-vel és informatikai fejlesztésekre is szükség lesz.
Októberben nem csak reggel, hanem délután is kígyóztak a sorok a HÉV-végállomáson.
Fotó: Facebook / Szentendre Blogol
Kormányos László kereskedelmi igazgató is részt vett a hétfői megbeszélésen. Egyebek mellett azt mondta, hogy
az utasok is tehetnek azért, hogy ne legyen hosszas várakozás az automatáknál.
Példaként említette, hogy jegyet elővételben több nappal későbbre is lehet váltani, a bérletet pedig érdemes nem a reggeli csúcsforgalomban, hanem egy másik időpontban megvenni.
Azt is mondta, hogy a jegyvásárlási szabályok változása után jelentősen nőtt a jegyet és bérletet váltók száma, ezzel az automatákra jutó terhelés is. Az elmúlt hetekben sokan kitapasztalták ezek használatát, rövidebbek lettek a sorok, így ma már gyorsabban lehet megvenni a jegyet, mint egy hónapja. Ez - mint fogalmazott - annak is köszönhető, hogy az automatáknál folyamatosan segítenek az utasoknak, Szentendrén pedig egy harmadik automatát is telepítettek, de Pomázon is kihelyeztek egyet.
Szó esett a közeljövő fejlesztéseiről is: a tervek között szerepel, hogy
az automaták menürendszerét az új felhasználók számára is átláthatóbbá tegyék, továbbá lehetőség lesz arra is, hogy a HÉV kiegészítő jegyekből egyszerre többet is lehessen majd venni, ezzel is gyorsítva a vásárlást.
Egy gyorsmenüt is kialakítanak, így a főképernyőn egyből el lehet majd érni a leggyakrabban vásárolt termékeket. A BKK azt ígéri, hogy ezeket a lehető leghamarabb igyekeznek elérhetővé tenni az utasok számára.