A HÉV-től mindössze három percre épül fel a 16 db négylakásos társasház. Mutatjuk a részleteket.
A Vasúti villasoron, néhány lépésre a HÉV-végállomástól és pár percre a Duna-parttól zajlik jelenleg is Szentendre legújabb, és talán legnagyobb lakóparkjának építése.
A Szentendre Villasor projektben összesen 16 db 4 lakásos társasház készül, önálló kerttel, a különböző felosztású lakások 72 és 110 négyzetméter közötti alapterülettel épülnek meg.
A HÉV-végállomás/Spar/MOL-benzinkút mögötti, sokak által csak a "volt TÜZÉP" néven emlegetett területet talán nem is kell bemutatni: korábban egy elhanyagolt telek volt derékig érő parlagfűvel, a lakópark viszont egyértelműen javít majd a városképen.
A beruházás hivatalos oldalán található beszámolóból és a város területfejlesztési tanulmányából is kiderül, hogy 6 db telket térítésmentesen adott át a beruházó az önkormányzatnak, ezáltal valósulhat meg a jövőben a végleges P+R parkoló, segítve az egyre fokozódó parkolási problémák megoldását.
Minden lakáshoz egyébként külön parkoló jár majd. A beruházó a kötelezően előírt egy helyett 1,5 parkolót alakít ki az épületek alatti teremgarázsban (tehát pl. 4 lakásra 6 parkoló jut), így a beköltözők az ígéretek szerint nem okoznak majd plusz terhelést a város számára a parkolóhelyek szempontjából.
A teljes lakópark egy belső út kialakításával épül, figyelembe véve, hogy a külső zajoktól mentes legyen a teljes környék, a HÉV végállomásának közelsége pedig nem növeli a zajszintet.
Több látványterv is felkerült az oldalra, íme ezek közül néhány.
Ilyen lesz Szentendre legújabb lakóparkja. Van még kép, kattintson! (7 fotó)
Fotók: szentendrevillasor.hu
Ez mind szép és jó, de milyen hatása lehet a városra egy ekkora lakóparknak?
Mindenképpen figyelembe kell venni a környékbeliek véleményét is, ugyanis sokan ellenérzésekkel fogadják egy-egy új lakópark felépítését. Például amiatt, hogy folyamatosan nő a Dunakanyar, ezen belül is Szentendre lakossága.
Ez egyébként szépen kirajzolódik a hivatalos adatokból is:
miközben Szentendrén a 2011 és 2015 között eltelt öt évben kétszáz fővel, 25 310-ről 25 542-re emelkedett a lakosságszám, addig az utána következő két év alatt már kétezerrel többen, 27 497-en éltek a városban.
De jól szemlélteti a folyamatokat a 11-es főút forgalma is. Igencsak beszédes szám, hogy a Dobogókői úti elágazás és a Sztaravodai út közötti szakaszon az elmúlt években csaknem megduplázódott az autók száma. A Magyar Közút adatai szerint míg 2010-ben 26 865 jármű haladt át ezen a szakaszon naponta, addig 2016-ban már 46 847.
Hiba lenne azonban azt gondolni, hogy egy-egy új lakópark önmagában ekkora jelentőséggel bír a forgalom és a lakosság számának alakulásában. Főleg, ha azt vesszük, hogy folyamatosan épülnek be az eddig üresen álló telkek Pismányban, Boldogtanyán vagy éppen Szarvashegyen, de Leányfalun és a Dunakanyar többi településén is hasonló a kép. Egyelőre nehéz megítélni, hogy a Szentendre Villasor lakópark milyen változásokat hozhat, például a közlekedés szempontjából, az viszont nem kérdés, hogy városképileg Szentendre egyik legméltatlanabb környéke újulhat meg a következő 1-2 évben.